- Este necesară reducerea emisiilor de carbon provenite din agricultură și creșterea animalelor.
- Studiul evidențiază că populația supraponderală suferă nu doar de costuri medicale mai ridicate, dar și de risipă alimentară.
- Marketingul, prin reclame, determină cumpărarea excesivă și aruncarea de alimente, crescând astfel prețurile.
Producția, marketingul și consumul de hrană la nivel mondial duc la pierderi de zeci de mii de miliarde de dolari în fiecare an, arată un nou raport publicat de Food System Economics Commission. Risipa include și costurile pentru tehnologiile care combat daunele aduse mediului înconjurător. Exemple relevante includ cele 6 milioane de hectare de păduri defrișate sau cele 30 de procente din emisiile de dioxid de carbon.
Advertisment
„În ceea ce privește producția, vorbim despre tranziția energetică. Trebuie să reducem emisiile de carbon pentru a stopa încălzirea globală. Agricultura și creșterea animalelor sunt cele mai mari emițătoare de carbon. Trebuie să mergem pe principul „poluatorul plătește”, ceea ce va însemna prețuri mai ridicate pentru anumite alimente,” ne spune Adrian Codîrlașu, analist economic.
„Pentru populația supraponderală, se poate vorbi și despre cheltuieli medicale mai mari. O revizuire a dietei ar duce la beneficii de sănătate, dar și la costuri mai mici în ceea ce privește risipa alimentară. Se cumpără foarte mult și se aruncă foarte mult. Prin educație, se pot face economii substanțiale, economii care ajută consumatorul. Producătorii și vânzătorii încearcă să facă consumatorul să cumpere mai mult prin intermediul reclamelor. Marketingul duce la costuri suplimentare, care, de asemenea, ridică prețurile produselor,” a mai declarat acesta.
Recomandări
Citește și:
- Averea medie pe cap de locuitor a românilor este de aproape 6.000 de euro. Cum stau europenii la acest capitol
- Averea medie pe cap de locuitor a românilor este de aproape 6.000 de euro. Cum stau europenii la acest capitol
- STUDIU. Aspectul feței le arată celor din jur dacă ești bogat. Ce au descoperit cercetătorii
Partenerii noștri