• În Franța, 100 de asociații au salvat și recondiționat locomotive și trenuri vechi.
  • Prima locomotivă cu aburi a fost cumpărată pentru numai 200 de euro.
  • Trenurile recondiționate de pasionați feroviari transportă sute de mii de turiști pe an.

Locomotivele cu abur și trenurile de epocă își trăiesc în Franța a doua viață, răsfățate de pasionați. O dată cu vremea bună, trenurile vechi duc turiștii pe linii scurte și pitorești. Este rezultatul muncii de conservare desfășurate de aproximativ 100 de asociații ale pasionaților de căilor ferate.

Locomotive cu abur, vagoane Pullman, Picasso, vagoane Micheline. În fiecare primăvară, aceste relicve ale epocii de aur a căilor ferate ies din depozite după luni de hibernare, răsfățate de pasionații feroviari.
În Franța , aproape o sută de asociații readuc la viață echipamente uneori vechi de un secol pentru a le circula timp de câteva săptămâni sau luni pe an. Suficient pentru a încânta turiștii care se bucură de plăcerea unei călătorii cu viteză redusă la bordul unui tren de epocă pentru doar zece euro.

Trenurile au fost salvate din depozitul de fier vechi în anii 1970. Asociațiile au cumpărat de la SNCF locomotive și mașini care fuseseră abandonate pentru a le circula în scop turistic. Prima locomotivă a fost cumpărată pentru o sumă simbolică de 1.000 de franci , adică mai puțin de 200 de euro. Astfel de tranzacții sunt greu de realizat astăzi. Principalul tren turistic din Franța a avut aproape 215.000 de pasageri în 2023.

Recomandări

CÂND INTRĂM ÎN SCHENGEN
AFACERI RUSIA-COREEA
STĂ PROST CU VÂNZAREA
REVOLTA ROBOȚILOR
CE-AU GĂSIT AL LOR SĂ FIE
ANIME ȘI MANGA

În Île-de-France, ultimele locomotive cu abur au circulat până în 1969. Foștii lor conductor sunt cei care i-au pregătit pe cei care le conduc azi. Odată ce trenurile au intrat în colecții, mai trebuie să găsite șinele pe care să circule. De foarte multe ori, acestea sunt porțiuni de linii scoase din funcțiune și achiziționate de către departament sau chiar de asociațiile.

Citește și