• Donald Trump s-a alăturat TikTok pentru a ajunge la alegătorii tineri înaintea alegerilor din noiembrie, postând un videoclip de lansare la un meci de UFC.
  • TikTok se confruntă cu o posibilă interdicție în SUA dacă nu se separă de proprietarul chinez ByteDance, pe fondul preocupărilor de securitate națională.
  • Trump a schimbat poziția sa privind TikTok, criticând interdicția propusă de administrația Biden și acuzând că aceasta ar favoriza Facebook.

Donald Trump s-a alăturat TikTok, o lovitură majoră pentru aplicația criticată de Washington din cauza presupuselor sale legături cu China, scrie Politico.

Sâmbătă seară, fostul președinte a postat pe contul său de TikTok, un videoclip de lansare spectaculos, în care își salută fanii de la un meci din Ultimate Fighting Championship la care a participat în Newark, New Jersey.

„Președintele este acum pe TikTok”, a declarat Dana White, CEO-ul UFC, prezentându-l pe Trump în videoclip.

Recomandări

CE DEVINE LUMEA?
PLANUL ARMATEI GERMANE
ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE

„Este o onoare pentru mine”, a răspuns Trump, în timp ce pe fundal se auzea melodia „American Bad Ass” a lui Kid Rock.

Mișcarea lui Trump de a se alătura TikTok este un efort de a ajunge la potențialii alegători – în special la cei mai tineri – în perioada premergătoare alegerilor din noiembrie. Ea survine chiar în momentul în care aplicația video virală se confruntă cu o potențială interdicție în SUA dacă nu se desprinde de proprietarul său chinez ByteDance.

„Campania joacă pe toate terenurile”, a declarat un consilier al campaniei lui Trump, căruia i s-a acordat anonimatul pentru a vorbi liber. „A putea face acțiuni de sensibilizare pe mai multe platforme și puncte de informare este important și aceasta este doar una dintre multele modalități prin care vom ajunge la alegători. TikTok se orientează către un public mai tânăr”.

Faptul că Trump s-a alăturat TikTok reprezintă o altă victorie pentru aplicația în dificultate, la care campania președintelui Joe Biden s-a alăturat în februarie. Este un semn că ambele campanii văd TikTok, cu cei 170 de milioane de utilizatori din Statele Unite, ca pe un instrument de mesagerie care merită urmărit, indiferent de controversele din jurul aplicației.

Fiul lui Trump, Donald Trump Jr. a început să folosească aplicația săptămâna trecută. El a postat de la învestirea președintelui din El Salvador, Nayib Bukele, și din culisele din camera de așteptare din sala de judecată din Manhattan, unde se judeca procesul penal al tatălui său – în care a fost găsit vinovat de 34 de capete de acuzare -.

Aplicația este deosebit de atractivă pentru campania lui Trump, având în vedere că există un raport de doi la unu între conținutul pro-Trump și cel pro-Biden pe aplicație, a declarat un oficial TikTok căruia i s-a acordat anonimatul deoarece nu era autorizat să vorbească public. Raportul a fost raportat pentru prima dată de Puck News.

TikTok se luptă pentru existența sa în instanță, după ce Biden a semnat în aprilie o lege care îl obligă pe proprietarul său, ByteDance, să o vândă în termen de un an, în caz contrar riscând să fie interzisă în magazinele de aplicații din SUA.

Trump nu a fost întotdeauna un susținător al TikTok. În timpul președinției sale, el a încercat să interzică aplicația pe piața americană din motive de securitate națională – un efort blocat în cele din urmă în instanțele federale.

Dar Trump s-a răzgândit recent, opunându-se legislației TikTok semnate de Biden. El a declarat că ByteDance este în continuare o amenințare la adresa securității naționale, dar că o eventuală interdicție ar înfuria tinerii americani și ar ajuta Meta, proprietarul Facebook, care l-a suspendat de pe platforma sa timp de doi ani după revolta de la Capitoliu din 2021.

„Există multe lucruri bune și multe lucruri rele cu TikTok”, a declarat Trump la începutul acestui an la CNBC. „Dar ceea ce nu-mi place este că, fără TikTok, se poate face Facebook mai mare și consider că Facebook este un dușman a

Super PAC-ul lui Trump, Make America Great Again Inc. s-a alăturat recent TikTok, iar fostul președinte ar putea atrage o bază uriașă de susținători MAGA în aplicație de pe propria sa platformă Truth Social, unde are aproximativ 7 milioane de adepți.

Unii dintre foștii consilieri și aliați de top ai lui Trump au pledat pentru TikTok la Capitol Hill, inclusiv fostul consilier principal al lui Trump, Kellyanne Conway, în numele Club for Growth, și David Urban, fost consilier principal al campaniei lui Trump și lobbyist înregistrat pentru ByteDance.

Steve Bannon, un fost strateg al campaniei lui Trump și gazda podcastului „War Room”, l-a acuzat pe Trump că a fost influențat în schimbarea poziției sale față de TikTok de către investitorul miliardar și donatorul Club for Growth Jeff Yass, care deține o participație de 15% în ByteDance. Bannon a scris pe rețelele de socializare: „Simplu: Yass Coin”. Trump a declarat că, atunci când s-a întâlnit cu Yass, nu au vorbit despre aplicație.

În timp ce campania lui Trump a ajuns mai târziu la TikTok decât cea a lui Biden, fostul președinte a folosit poziția lui Biden cu privire la aplicație pentru a-l lovi cu ciocanul – reproșându-i lui Biden că ar fi putut interzice populara platformă.

„Pentru ca toată lumea să știe, în special tinerii, Crooked Joe Biden este responsabil pentru interzicerea TikTok”, a postat Trump pe Truth Social în luna mai. „El este cel care împinge la închidere și face acest lucru pentru a-și ajuta prietenii de la Facebook să devină mai bogați și mai dominanți și să poată continua să lupte, poate ilegal, împotriva Partidului Republican”.

Citește și