• Anul trecut, serviciul de streaming Netflix a câștigat 30 de milioane de abonați.
  • Platforma adaptează gusturile utilizatorului, bazat pe istoricul de pe platformă.
  • Profitul companiei a crescut cu 20%, ajungând la 5,4 miliarde de dolari anul trecut.

Care este rețeta Netlfix și de ce reușește platforma să se mențină mereu la nivel înalt? Anul trecut, serviciul de streaming a câștigat 30 de milioane de abonați – marcând a doua cea mai mare creștere anuală, după propriul său impuls de creștere în timpul blocajelor pandemice din 2020.

Netflix încă își folosește rădăcinile din Silicon Valley pentru a fi cu un pas înaintea studiourilor tradiționale de televiziune și film. Practic, bagă mâna în sac pentru a scoate cele mai noi thenologii, și aici vorbim de crearea algoritmilor care știu ce-ți place. Și aici devine interesant: Hai să luăm exemplul serialelor arhicunoscute „The Crown” sau „Bridgerton”. Netflix adaptează gusturile utilizatorului, bazat pe istoricul de pe platformă (la ce s-a uitat, până și ce trailer a vizionoat și cât timp), iar apoi îi împachetează un teaser sau rezumat. Mai simplu, dacă rămâi poziționată pe o iconiță a unui serial/film, platforma îți arată câteva secunde din producție, de obicei ca să vezi actorii, cadrele sau cromatica.

Ei bine, asta nu e tot, tehnologia găsește bucățile care crede că ți se potrivesc, astfel, dacă îți place romantismul ai putea vedea un rezumat al intrigii sau un trailer video pentru „The Crown” care să evidențieze relația dintre Prințesa Diana și Charles. Dacă ești pasionat de intrigi politice, vei vedea un rezumat cu Regina Elisabeta într-o întâlnire cu Margaret Thatcher.

Recomandări

SIMȚI MAGIA SĂRBĂTORILOR
MAȘINA CARE TE SPALĂ
AJUTOR PENTRU CLIMĂ
GREVE ÎN ITALIA
EDITORIALUL LUI CRISTOIU

La fel și cu actorii preferați, chiar și genul filmului. Detalii mici, dar vedem că profitul companiei a crescut cu 20%, ajungând la 5,4 miliarde de dolari anul trecut.

Citește și