• Generația Z consumă zilnic foarte mult conținut digital.
  • Generația Z are mai multă încredere în influenceri decât în Media.
  • V. Ionaș: „În ultimii ani, presa tradițională nu poate atrage Generația Z în mediul de streaming”.

Generația Z consumă zilnic mult conținut digital și se bazează pe opiniile altora, nu pe verificarea faptelor și nici nu dezbat subiecte afară sau cu prietenii. Cercetătorii de la Jigsaw au descoperit că tinerii preferă validarea socială în locul acurateței informațiilor. Ei au încredere mai mare în influenceri decât în știrile tradiționale și folosesc internetul mai mult pentru a se distra.

Vladimir Ionaș, sociolog, spune că de câțiva ani, se observă o tendință clară în care presa tradițională nu reușește să atragă publicul Generației Z din mediul de streaming. Modul mai relaxat în care această generație abordează educația ar putea fi unul dintre motivele principale ale acestei situații.

Cum influențează validarea socială preferințele informaționale ale Generației Z?

„Modul prin care Generația Z decide să își adune informațiile este unul total diferit față de generațiile anterioare, iar acest lucru este foarte vizibil de ani de zile. Doar acele știri transmise într-un mod scurt, vor fi citite de către acest public. De regulă ei acceptă informațiile mai ușor din partea unor influenceri și nu verifică știrile respective. Este evident că atunci reprezintă și partea din societate care poate cădea foarte ușor pradă unor fake news-uri sau unor teorii ale conspirației. Tot ce ține de logică și raționament dispare în cazul lor”, a declarat Vladimir Ionaș, sociolog, pentru Aleph News.

Recomandări

ECHIPA LUI TRUMP
OMAGII PENTRU PAYNE
RĂZBOI ÎN UCRAINA
ATACURI CIBERNETICE
ERDOGAN SE VEDE CU RUTTE
KANYE WEST E ACUZAT

Citește și