• Campania de promovare a orașului Oslo nu e făcuta după rețeta clasică.
  • Protagonistul clipului se plânge că e un oraș plictisitor și liniștit.
  • Halfdan: Oslo e așa mic încât în 30 de minute îl parcurgi.

Uneori, cea mai bună reclamă e anti-reclama! Așa au gândit-o și cei din Oslo. În timp ce alte capitale europene, printre care și Bucureștiul, luptă să aducă cât mai mulți turiști prin tot felul de campanii bine plătite – Oslo alege o cale complet diferită pentru a atrage vizitatori. Campania de promovare gândită de norvegieni – nu urmează rețeta clasică, ci o face fix pe dos! Se bazează pe ironie.

Halfdan, personajul principal din videoclipul de promovare se plânge că e prea liniște și nu e aglomerat, că sunt prea multe spații verzi sau că oamenii pot înota în mijlocul orașului. În filmuleț, Halfdan își continuă „critica” și spune că Oslo e atât de mic încât îl poți parcurge pe jos în doar 30 de minute.

Această „anti-reclamă” a stârnit amuzament și interes pe rețelele sociale – uneori, umorul și autenticitatea sunt cele mai bune strategii de marketing. Autoritățile din Oslo sunt încântate de reacția pozitivă și speră că acest mod ciudat de promovare va atrage turiști curioși care vor să descopere adevăratul farmec al orașului.

Recomandări

ITALIA SUB APĂ
LIBER LA DRONE
CHER DESCHIDE SHOW-UL
CE FILM VEZI
SOMN DE VOIE
MELANIA SE APĂRĂ

„E dezgustător”

„Sincer, eu n-aș veni aici” și „e dezgustător”: Reclama virală prin care o capitală europeană vrea să atragă turiști. O reclamă neconvențională prin care turiștii sunt informați sarcastic de un rezident că el nu ar veni în vizită în oraș dacă nu ar fi crescut aici și că acesta e „dezgustător” s-a viralizat pe rețelele de socializare, spre încântarea autorităților din capitala norvegiană Oslo.

Naratorul, prezentat ca un bărbat în vârstă de 31 de ani pe nume Halfdan, introduce apoi spectatorii unora dintre atracțiile orașului, „plângându-se” de diversele neajunsuri.

„Nu înțeleg de ce oamenii merg la înot în mijlocul orașului, este dezgustător”, spune el pe același ton.
Oslo încearcă să atragă turiști cu o „anti-reclamă” ironică

Pe tot parcursul înregistrării video el se plimbă printr-un oraș liniștit, în care nu sunt cozi, mulțimi sau alte semne de supraaglomerare care pot fi văzute în marile capitale europene sau alte destinații populare din Europa.

Citește și