• Leadershipul eficient se poate dezvolta prin tehnici simple de neuroștiință.
  • A.I. poate depăși oamenii în logică, dar întâmpină provocări în gândirea abstractă.
  • Strategiile corecte te ajută să devii un lider mai bun și mai creativ.

Leadershipul bun nu vine natural, dar poate fi antrenat. Înțelegerea felului în care funcționează creierul ne poate îmbunătăți deciziile și interacțiunile.

Cum te ajută neuroplasticitatea în leadership?

Neuroplasticitatea permite creierului să formeze noi conexiuni neuronale. Asta înseamnă că abilitățile tale de leadership nu sunt fixe, ci pot fi dezvoltate prin practică. Un exemplu ar fi învățarea socială, unde gândirea și creativitatea sunt stimulate mai ușor în grup. David Rock de la Neuroleadership Institute spune că acest tip de învățare activează rețele importante în creier, ajutându-ne să reținem mai bine și să adoptăm noi comportamente.

Ce putem învăța din eșecurile A.I.-ului?

Inteligența Artificială poate depăși oamenii în anumite domenii, dar nu are încă bunul-simț uman. Filip Ilievski, profesor la Vrije Universiteit Amsterdam, studiază capacitatea A.I. de a rezolva ghicitori, subliniind că A.I.-ului îi lipsește „împământarea” în lumea reală. De exemplu, GPT-4 a eșuat la o ghicitoare simplă despre timpul în care o persoană era în viață, subliniind că logica temporală și contextul rămân provocări pentru A.I. Cu toate acestea, A.I.-urile evoluează rapid și ne pot ajuta să descoperim mai multe despre cum funcționează propriul nostru creier.

Recomandări

CUM DEVII LIDER?
CE ANIMAL PREFERI?
AJUTĂ ANA CONSUMATORII?
REMOTE SAU LA BIROU?
CHIMIA ELEV-PROFESOR
CE FACEM CU DEZINFORMAREA?

Cum te ajută gestionarea stresului să iei decizii mai bune?

Stresul cronic afectează claritatea gândirii și procesul decizional. Emma Seppälä de la Yale recomandă exerciții simple de respirație pentru a gestiona stresul. Tehnica presupune expirarea de două ori mai lungă decât inspirația, ceea ce activează sistemul nervos parasimpatic și reduce nivelul de cortizol. Această tehnică te ajută să îți menții concentrarea și să iei decizii clare în situații de presiune.

Citește și