• Studiile arată că angajații Gen Z fac doar minimul necesar dacă nu sunt motivați.
  • Gen Z se așteaptă la un feedback constant din partea angajatorilor.
  • Fenomenul care descrie atitudinea tinerilor angajați se numește „Quiet quitting”.
  • 60% dintre angajații Gen Z caută oportunități rapide de avansare la job.

Generația Z joacă după propriile reguli la job. Dacă nu le oferi recunoaștere și oportunități
clare de avansare, nici nu măresc volumul de muncă.

Ce își doresc tinerii Generației Z de la angajatori pentru a se implica 100%?

„Cred că-și doresc ceea ce ar trebui să fie firesc, dar din păcate, poate, pentru reprezentanții celor în alte generații, desigur că aceste generalizări sunt doar statistic relevante. Dar da, își doresc ceea ce ar trebui să fie absolut normal. 

Respectiv, își doresc să le fie recunoscute meritele, își doresc să le fie comunicat foarte clar ce se așteaptă de la ei. Își doresc feedback, își doresc recunoaștere, își doresc atenție față de nevoile lor. Nevoi care țin de proiectul în care lucrează, de tehnologia cu care lucrează, de modul în care se comunică. Deci absolut orice tip de feedback pe care îl au de dat se așteaptă să fie ascultat și se așteaptă să se întâmple ceva în urma lui, se așteaptă să fie luat în seamă.

Recomandări

IDF L-A UCIS PE MUSTAHA
CELINE ÎL IA PE RIDER
ISRAELUL VREA RIPOSTA
LASCONI NU A LUCRAT LA SRI
HIGH-END PERFUME
UK ACORDĂ SUVERANITATE

Repet, aceste lucruri ar trebui să fie normale, dar sigur că da, pentru cei care au trăit într-o altă epocă în care poate răsplata nu era întotdeauna direct proporțională cu efortul. Poate că reprezentanții altor generații nu sunt atât de directi în a comunica faptul că nu au de ce să facă un efort dacă nu este recunoscut acesta și dacă părerea lor, opinia, atâta timp cât este coerentă și relevantă, este luată în calcul. 

Deci aș spune că, așa cum se întâmplă cu fiecare generație, tinerii, reprezentanții generației Z, sunt mai vocali și își susțin opiniile și își cer drepturile mai mult decât colegii lor din alte generații. Așa cum ziceam, s-a întâmplat și se întâmplă la fiecare schimbare de generație. Înspre bine, aș spune”, a declarat Oana Botolan, expert HR, pentru Aleph News.

Ce strategii ar trebui să folosească angajatorii pentru a stimula un angajat Gen Z să fie dedicat la job?

Pot să vă spun din punctul meu de vedere, ca angajator direct implicat și care lucrează și cu generația Z, pot să vă spun că lucrurile pe care trebuie să le facem sunt cele evidente.

Trebuie să ascultăm cu atenție, trebuie să punem timp în agenda pentru discuții unul la unul, în urma cărora se și întâmple ceva, adică mesajele transmise să fie luate în calcul”, a declarat Oana Botolan, expert HR, pentru Aleph News.

Citește și