- „Clipperii” din rețelele sociale au devenit unele dintre cele mai puternice forțe ale campaniei din 2024.
- Ei urmăresc evenimente de campanie, căutând momentele care merită tăiate și împărtășite prin intermediul rețelelor sociale.
- Atât Kamala Harris, cât și Donald Trump folosesc echipe de „clipperi” pentru a inunda rețelele sociale.
Unii dintre cei mai puternici oameni din ciclul electoral american din acest an sunt „cliperii”. Ei urmăresc evenimente de campanie și știri prin cablu ore în șir, căutând momentele remarcabile – cele care merită tăiate și împărtășite cu milioane de oameni prin intermediul rețelelor sociale, scrie CNN.
Advertisment
Harris și Trump au ambii echipe de „clipperi”. Mitingul lui Trump de duminică de la Madison Square Garden, cu retorică extremă și plină de ură, este cea mai bună dovadă a fenomenului de clipare video.
Comentariile rasiste și obscene ale unora dintre primii vorbitori ai evenimentului au fost tăiate și semnalate de utilizatori populari pe X, care au postat clipuri cu Tony Hinchcliffe spunând că Puerto Rico este o „insulă plutitoare de gunoiului”.
Clipurile au devenit virale și mai multe superstaruri de origine portoricană au postat sprijin pentru Harris duminică seara – iar unii au împărtășit și clipul ofensiv al lui Hinchcliffe.
Recomandări
Practica are o importanță din ce în ce mai mare în acest sezon electoral. La un miting în Michigan, Michelle Obama s-a referit chiar la asta ca tactică de campanie, încurajând participanții să „trimită un videoclip cu ceea ce tocmai a spus” alegătorilor care încă mai au nevoie de convingere.
Cât de puternic este efectul acestei tactici electorale?
Există o mână de comentatori și activiști media care postează zi și noapte și au o influență uriașă, deoarece momentele pe care le surprind și le decupează inspiră știri, segmente TV și campanii de strângere de fonduri.
Fostul republican Ron Filipkowski, a postat un clip cu Vance, colistierul lui Trump, la „Tucker Carlson Tonight” în 2021, atacând „doamnele fără copii”. Asta a generat zile întregi de acoperire mediatică și critici pe scară largă la adresa lui Vance.
Clipurile cu Joe Biden în timpul dezbaterii prezidențiale din 27 iunie găzduite de CNN au ricoșat pe web și au cimentat impresii despre președinte înainte chiar ca dezbaterea să se încheie.
Cum funcționează aceste „virale” în campania americană?
Clipperele video generează acoperirea știrilor, deoarece momentele pe care le postează circulă printre reporteri, producători și editori de misiuni. Clipurile sunt, de asemenea, repostate pe TikTok, Instagram, YouTube și alte platforme. De fapt, «mașinile de tuns» funcționează ca un sistem de avertizare timpurie pentru redacții, remarci sau prostii care sunt pe cale să atragă multă atenție. Mașinile de «tuns» clipuri, spune un jurnalist CNN, au puterea.
Citește și
- Cluj-Napoca se pregătește să devină epicentrul inovației tech în România. Mâine începe Launch Community Evening
- ONU avertizează că va fi haos climatic dacă guvernele lumii nu accelerează măsurile împotriva poluării
- Bucureștiul redevine o destinație atractivă pentru turiștii străini din Europa, SUA sau Marea Britanie. Ce îi atrage în Capitală
Partenerii noștri