- Guvernul a aprobat sporuri de 75-85% pentru personalul medical implicat în lupta cu Covid-19
- Banii ajung la persoanlul implicat în transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea şi tratamentul pacienţilor diagnosticaţi cu COVID-19
- Sporul va fi acordat în perioada stării de urgență
Guvernul a aprobat, vineri, două acte normative, potrivit cărora, pe perioada stării de alertă, personalul din unitățile sanitare și serviciile de ambulanță beneficiază de sporuri pentru condiții de muncă deosebit de periculoase.
Advertisment
Potrivit unui comunicat al Ministerului Sănătății, este vorba despre Hotărârea pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 153/2018 și Ordonanța de Urgență privind reglementarea unor măsuri în domeniul sănătății cauzate de evoluția răspândirii infecțiilor determinate de virusul SARS-Cov-2.
„Hotărârea de Guvern prevede pentru perioada stării de alertă și a celei de urgență acordarea sporului pentru condiţii de muncă deosebit de periculoase în procent de la 75% până la 85% din salariul de bază pentru personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar din spitalele unitățile sanitare publice sau din structurile acestora, după caz, inclusiv pentru personalul de specialitate din structurile paraclinice medico-sanitare, implicat direct în transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea şi tratamentul pacienţilor diagnosticaţi cu COVID-19 pe perioada stării de urgență și alertă”, se arată în comunicat.
Recomandări
De asemenea, în aceeași perioadă, personalul de specialitate medico-sanitar și auxiliar din serviciile de ambulanță publice va beneficia de un spor în procent de 80%. Conform reprezentanților MInisterului Sănătății, acordarea acestui spor se realizeaza fără eliberarea buletinelor de determinare sau, după caz, expertizare a locurilor de muncă emise de către autoritățile abilitate în acest sens.
Conform Ordonanței de Urgență, sporurile nou stabilite se vor plătit atât din Fondul Național Unic de Asigurări de Sănătate, cât și de la bugetul de stat.
„De asemenea, actul normativ prevede că, în cazul nerespectarii obligațiilor contractuale de către cabinetele medicilor de familie, casele de asigurări de sănătate cu care se află în relație contractuală pot aplica sancțiuni graduale, începând cu avertisment la prima constatare, diminuarea contractului cu 5% la a doua constatare și 10% la cea de-a treia”, se mai arată în comunicat.
Partenerii noștri