- Politicienii au lansat și la alegerile parlamentare sloganuri de criză.
- Expert comunicare: Este vremea pentru mesaje mai concrete, axate pe soluţii!
- Pentru PSD, PNL şi USR brandul politic este mai important decât mesajul
Specialiștii spun că, în acest an, sloganurile electorale sunt vagi, demagogice și cu o retorică fără fundament. Liberalii promit că vor dezvolta România. PSD te asigură că vei primi mai mulți bani pentru alocații și pensii, în timp ce PMP a rămas fidel sloganului folosit și în 2016, „Mișcăm România”. Analiștii politici spun că nu există un câștigător detașat la capitolul credibilitate
Advertisment
Adrian Zăbavă, analist politic: „Să nu ne așteptăm să vedem sloganuri ca în America, pentru că nu vom avea parte de ele. (…) O linie clasică de comunicare. În cazul PNL una specifică unui partid aflat la guvernare, care urmăreşte un mesaj de continuitate. PSD nu poate vorbi de sănătate sau infrastructură. Pentru ProRomânia vedem personajele în principal, iar faţa lor este extrem de importantă, mai puţin mesajul.”
Consultantul politic Radu Delicote spune că publicitatea politică outdoor e cea mai importantă.
Recomandări
Radu Delicote, consultant politic: „Vedem PSD și PNL și chiar USRcă au mers pe umbrele mai mari , pe un slogan mai call to action. Cred că afișajul stradal poate să conteze mai mult pentru că induce o stare, nu neapărat de siguranță, ci de campanie electorală. Contează puțin mai mult decât în alte campanii.”
În concluzie, când vine vorba despre sloganuri, politicienii nu sunt prea originali. În vreme de pandemie, vând promisiuni de criză, spune și expertul în comunicare Loredana Radu.
Loredana Radu, expert comunicare, SNSPA: „Există foarte multe dovezi care indică faptul că o încredere erodată în instituţii, în sistemele de guvernare conduce la o mai mica acceptare de către populaţie, de către cetăţeni a măsurilor de gestionare a crizei.”
Loredana Radu spune că e musai ca experţii să scape de promisiunile fără conținut și de atacurile la adversari. Studiile arată că oamenii aşteaptă mesaje politice cu soluţii clare.
Loredana Radu, expert comunicare, SNSPA: „Mesajele care sunt centrate foarte mult pe aspectul economic nu-şi găsesc un teren fertil, nu-şi găsesc o audienţă care să fie suficient de receptivă.”
Partenerii noștri