- Studiu: 60% dintre europeni au de gând să-și facă online majoritatea cumpărăturilor de sărbători
- Maria Crăciun: Oamenii vin mai rar, dar cumpără mai mult
- Comercianții și cumpărătorii se tem ca nu cumva mall-urile să se închidă înainte de Crăciun
Mai ții minte aglomerația din mall-uri, din anii trecuți, când se apropia Crăciunul? La câte s-au schimbat anul ăsta, era imposibil să nu se schimbe și tradiția asta.
Un studiu făcut de Kaspersky arată că 60% dintre europeni au de gând să-și facă online majoritatea cumpărăturilor de sărbători. Maria e Center Manager al unui mall din Capitală și a observat că anul acesta oamenii au început să vină mai devreme să cumpere cadouri. De ce? Pentru că atât ei, cât și comercianții se tem ca nu cumva mall-urile să se închidă înainte de Crăciun.
Maria Crăciun, Center Manager Veranda Mall: „Oamenii vin mai rar, dar cumpără mai mult. Nu mai petrec atât de mult timp. Acest window shopping s-a cam dus. Lumea vine țintită, știe ce are de cumpărat.”
Lipsa clienților face ca atmosfera să fie cam apăsătoare în galeriile comerciale. Dar nici să renunți la obiceiul de a face daruri celor dragi nu poți.
Camelia, cumpărătoare: „Mult mai mult online anul ăsta, clar! Bugetul este aproximativ la fel.”
Diana, cumpărătoare: „Deja am început la unele persoane să fac cadouri, adică să le cumpăr. Pentru că le văd la reduceri, le cumpăr și le pun la păstrare. O să le cumpăr tot din mall. Nu prea am timp să stau să aștept curierul.”