• Veniturile companiei au scăzut în 2020 cu 32% față de primele nouă luni din 2019; compania a concediat 1.900 de angajați.
  • În trimestrul al treilea Airbnb a avut un profit de 219,3 milioane de dolari, cu prețul unor reduceri severe a costurilor.
  • Compania prevede un declin în timpul iernii, pe măsură ce cazurile de COVID-19 se înmulțesc.

Airbnb a dezvăluit public documentele sale inițiale de oferte publice, raportând venituri de 25 miliarde de dolari în primele nouă luni ale acestui an, în scădere cu 32% față de primele nouă luni din 2019, raportează Business Insider.

Pandemia a lovit puternic compania, silind-o să concedieze 1.900 de angajați (25%), să strângă 2 miliarde de dolari în fonduri de urgență și să-și reducă evaluarea cu aproape 50%, până la 18 miliarde de dolari, deoarece veniturile sale au scăzut cu 60% în al doilea trimestru.

Cifra de afaceri a Airbnb s-a redresat puțin în al treilea trimestru, raportând un profit de 219,3 milioane de dolari, în parte datorită pariului lui Chesky pe tendințele de călătorie post-pandemice, care până acum au dat roade. El a prezis că oamenii vor alege destinații rurale și locale în locul destinațiilor turistice internaționale și al orașelor mari și vor prefera spațiile private în locul celor aglomerate, cum sunt lanțurile hoteliere.

Recomandări

CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
CINE ÎL ARESTEAZĂ PE BIBI
NU CÂNTA!
ANA DE ARMAS IUBEȘTE IAR!

Acest profit a fost posibil însă printr-o reducere a cheltuielilor totale la puțin peste 3 miliarde de dolari în primele nouă luni ale acestui an, în scădere cu 22% față de 39 miliarde de dolari, cât au fost în aceeași perioadă a anului trecut.

Față de anul trecut, veniturile Airbnb în al treilea trimestru au scăzut cu aproape 18%, compania având însă o situație mult mai bună decât concurenții săi de top, precum Booking, care a înregistrat o scădere a veniturilor de 48% și Expedia, de 58%.

Compania prognozează însă pierderi în trimestrul al patrulea, din cauza anulărilor și a numărului redus de rezervări, deoarece cazurile COVID-19 cresc din nou în această iarnă.

Ca și restul industriei, Airbnb a fost puternic lovită de reducerea masivă a călătoriilor din acest an. Până acum, în 2020 călătorii au rezervat 146,9 milioane de nopți sau de experiențe prin Airbnb, în scădere cu 41% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Restricțiile de călătorie de la începutul lunii martie au adus companiei o scădere a veniturilor de 80%, a declarat în septembrie directorul companiei, Brian Chesky, pentru Business Insider. Rezervările din Beijing au scăzut cu până la 96% potrivit AirDNA, obligând compania să înghețe toate cheltuielile de marketing și aproape toate angajările.

Deși se preconizează a fi profitabilă, listarea pe bursă va aduce însă companiei și un control mai mare ca firmă publică. De asemenea, nu este clar cât de bine va rezista compania la pandemia de coronavirus, mai ales că se raportează o creștere a numărului de infectări înaintea lunilor de iarnă.