Amazon înregistrează pierderi pe fondul scăderii vânzărilor online

Amazon

Amazon

Amazon a raportat prima pierdere trimestrială din 2015 încoace, din cauza scăderii vânzărilor online și a scăderii valorii acțiunilor pe care le deține la firma de vehicule electrice Rivian. Vânzările online ale gigantului de comerț electronic au scăzut cu 3% în primele trei luni ale anului, în condițiile în care boom-ul înregistrat de afacerile sale din cauza pandemiei începe să se estompeze.

Între timp, Apple a avertizat că vânzările sale ar putea fi afectate cu până la 8 miliarde de dolari (6,4 miliarde de lire sterline) în urma întreruperilor cauzate de blocajele din China. Ambele firme se confruntă cu probleme legate de lanțul de aprovizionare și cu impactul războiului din Ucraina.

Creșterea în alte părți ale afacerii Amazon, inclusiv cloud computing și publicitate, a rămas puternică. Compania a raportat o pierdere de 3,8 miliarde de dolari, în principal din cauza unei pierderi de 7,6 miliarde de dolari din valoarea participației sale la Rivian.

Amazon a investit în Rivian în 2019 cu planuri pentru o flotă de livrare electrică și deține o participație de aproape 20% din companie, dar prețul acțiunilor producătorului de vehicule electrice s-a înjumătățit de la începutul anului deoarece compania a avut dificultăți în a accelera producția.

În general, Amazon a prognozat o creștere a vânzărilor de doar 3% în următoarele luni – o încetinire accentuată față de creșterea de două cifre de care s-a bucurat în ultimii ani, chiar și înainte de pandemie.

„Pandemia și războiul care a urmat în Ucraina au adus o creștere și provocări neobișnuite”, a declarat directorul executiv al Amazon, Andy Jassy. El a adăugat că firma se confruntă, de asemenea, cu o creștere a costurilor, cu „presiuni inflaționiste și de lanț de aprovizionare în curs de desfășurare”. Acțiunile Amazon au scăzut cu 12% la începutul ședinței de tranzacționare de vineri din SUA.

Exit mobile version