- O oportunitate de bussiness în România este hrana pentru animalele de companie
- În 2022 importurile de hrană pentru animale de companie au sărit de 300 mil. dolari
- În Europa, vânzările de mâncare au ajuns la 29,2 mld de euro iar produse şi servicii conexe la 25 mld euro
- În Romania, producţia de mâncare pentru câini sau pisici e aproape inexistentă iar vânzările sunt susţinute cu importuri
- În aproape jumătate din casele din România, adica in 48%, există cel puţin o pisica
În România, cel mai popular animal de companie este pisica. Dar în afară de afecțiune, pisica iți poate aduce și o foarte bună idee de bussiness !
Advertisment
Animalele de companie au devenit practic membri ai familiei, e greu să ne imaginăm că facem bani de pe urma lor?
În aproape jumătate din casele din România, 48% mai exact, există cel puţin o pisică, iar cu aceste procente românii sunt campioni europeni. Aceste animăluțe trebuie hrănite și piaţa de hrană pentru animale de companie este astăzi unul dintre cele mai efervescente sectoare din economie, cu investiţii în producţie şi retail şi cu tranzacţii în zona de distribuţie. În Romania, producţia de mâncare pentru câini sau pisici e aproape inexistentă, aşa că vânzările sunt susţinute cu importuri.
Cât de „subțire” este acest sector în economia românească?
În 2022, România a avut al patrulea cel mai mare deficit comercial din lume la hrana pentru animale de companie, dat fiind că importurile au sărit de 300 mil. dolari, pe când exporturile au tins spre zero
În 2022, ultimul an pentru care există date publice, în România activau 65 de firme pentru fabricarea preparatelor pentru hrana animalelor de companie. Cifra de afaceri a acestor firme s-a triplat în anul următor la peste 100 mil. euro.
Recomandări
Toate segmentele conexe, de la accesorii la servicii pentru animalele de companie, sunt în creştere. De exemplu, la nivel european, vânzările de mâncare pentru animalele de companie s-au ridicat în 2022 la 29,2 miliarde de euro, rata de creştere a industriei fiind de 9%. Dar piaţa de produse şi servicii conexe a ajuns și ea la o valoare de aproape 25 de miliarde de euro şi aici creşterea fiind de 9%.
Toate aceste procente reprezintă de fapt un bun potenţial de business.
Citește și
- Marcel Ciolacu își conturează candidatura prezidențială, în absența opoziției interne. Printre promisiuni se numără intrarea în Schengen și numirea mai multor femei în Parlament
- La Arta Park ai caiac pentru toate vârstele și nivelurile
- Angelia Jolie e imaginea noii colecții Runway Lip Color a Tom Ford Beauty