- Apple caută să își creeze propriile instrumente de căutare pe măsură ce legătura cu Google intră sub control antitrust
- iOS 14, cea mai recentă versiune a sistemului de operare de pe iPhone, poate opera deja unele căutări fără a utiliza Google
- Construirea unui adevărat rival la motorul de căutare Google ar putea dura ani
Apple își intensifică eforturile de a-și dezvolta propria tehnologie de căutare, dat fiind că Departamentul de Justiție al SUA a demarat săptămâna trecută un proces pentru plățile de miliarde de dolari pe care Google la face către Apple pentru a fi motorul implicit de căutare pe iPhone, relatează Financial Times.
În iOS 14, cea mai recentă versiune a sistemului de operare iPhone, Apple a început deja să afișeze propriile rezultate ale căutărilor și să ofere linkuri spre site-uri atunci când utilizatorii tastează întrebări în ecranul de pornire.
Semnificativ este și faptul că de la începutul lunii octombrie Apple angajează în domeniile cheie de expertiză legate de căutarea web.
Dezvoltarea unui motor propriu de căutare este o alternativă salvatoare pentru Apple dacă autoritățile de reglementare blochează profitabilul parteneriat al acesteia cu Google.
Cel mai important, iOS 14 a lăsat deoparte Google pentru anumite funcții de căutare. Interogările făcute în fereastra de căutare accesată prin glisarea direct din ecranul de pornire al iPhone-ului, pe care Apple îl numește „Today View” – afișează o listă de sugestii de căutare generată de Apple, mai degrabă decât rezultate Google.
Construirea unui adevărat rival la motorul de căutare Google ar putea dura ani. Dar cu profiturile din acest an, care se estimează că vor depăși 80 de miliarde de dolari, Apple își poate permite să facă investiții pe termen lung.
Apple l-a angajat în decembrie 2018 pe John Giannandrea, fostul şef al Google Search.
De asemenea, experţii web au remarcat şi o creştere foarte mare a crawl rate-ului lui Applebot, care vizitează toate site-urile de pe web şi le indexează.
Apple a încercat de-a lungul timpului să dețină și să controleze cele mai importante componente ale produselor sale, dar a rămas cu Google ca motor de căutare implicit pe iPhone pentru mai mult de un deceniu.
Când Apple Maps a fost lansată pentru prima dată în 2012, a fost atât de predispusă la erori, încât Scott Forstall, unul dintre angajații de top ai companiei, a fost forțat să demisioneze.
La mai mult de 20 de ani de la înființarea Google. pentru Apple va fi o sarcină destul de dificilă din punct de vedere tehnic să ajungă la o performanță similară. Să nu uităm că nici măcar Microsoft nu reușit asta prin Bing.
Acum Apple are un motiv solid să facă o schimbare. Departamentul de Justiție al SUA a estimat că Google plătește între 8 și 12 miliarde de dolari anual pentru a fi motorul de căutare implicit pe iPhone.
Acest proces s-ar putea solda cu încetarea acordului exclusiv dintre Apple și Google și acordarea permisiunii unui acces egal și altora la căutarea implicită pe iPhone.