• Apple este pe punctul de a-și dezvălui viitorul post-iPhone.
  • Se așteaptă ca Tim Cook să prezinte o nouă cască de realitate mixtă la WWDC.
  • Apple are sarcina dificilă de a convinge lumea că metaversul este încă viitorul, în condițiile în care interesul pentru acesta scade.

Apple este în sfârșit gata să prezinte lumii un viitor post-iPhone, dar statutul său de rege al produselor din Silicon Valley atârnă în balanță în timp ce se pregătește să facă ceea ce nicio firmă de tehnologie nu a reușit încă, scrie Business Insider.

Luni, Apple urmează să înceapă Conferința anuală a dezvoltatorilor mondiali (WWDC) la sediul său din Cupertino, unde este de așteptat să-și dezvăluie căștile de realitate mixtă. Miza nu putea fi mai mare. Setul cu căști, care ar putea fi numit Reality One și seamănă cu un set de ochelari de schi, reprezintă primul pas major al Apple către o lume post-iPhone – una care încearcă să ofere o experiență mai captivantă a web-ului, oferind oamenilor un instrument de intrare către o lume virtuală și realitate augmentată.

Interesul pentru Metavers scade

Anul trecut, vânzările de iPhone au ajuns la 205 de miliarde de dolari. Apple a acumulat deja 51,3 miliarde de dolari în vânzări de iPhone în primele trei luni ale acestui an. Semnele emergente sugerează că Apple ar avea o perioadă foarte dificilă de livrare a unităților. O investigație publicată de Bloomberg în aprilie a arătat că firma a estimat inițial vânzări de aproximativ 3 milioane de unități pe an, dar le-a revizuit până la 900.000.

Recomandări

S-A RUPT COALIȚIA LA BUCUREȘTI
SISTEMUL „TYCHE" ÎȚI PUNE DIAGNOSTICUL
CE FACI CU CEL MIC ÎN MINIVACANȚĂ?
DRULĂ PROPUNE MĂRIREA NOTELOR LA BAC
UE VREA NOI REGLEMENTĂRI PENTRU TIKTOKLITE
TÎLVAR VREA OBUZIERE DIN COREEA DE SUD

Această revizuire pare inevitabilă, având în vedere perioada dificilă pe care le-au avut alți susținători ai metaversului în obținerea acceptului pentru căștile lor. Încercarea Microsoft de a face incursiuni prin HoloLens s-a străduit să câștige tracțiune.

Meta lui Mark Zuckerberg este un alt exemplu evident. Deși a vândut aproximativ 20 de milioane de unități Quest, conform The Verge, compania este deja în modul de reducere a prețurilor pentru a face căștile mai atrăgătoare. În martie, prețul căștilor sale de top a fost redus cu 500 de dolari.

Pe 1 iunie, Zuckerberg a anunțat Meta Quest 3, cea mai recentă încercare a unui set cu cască, care va fi cu 40% mai subțire decât modelul anterior, dublând în același timp performanța grafică. Apple ar putea vedea un boom de vânzări dacă ar fi de crezut comentarii pozitive de la Palmer Luckey, cofondatorul platformei VR deținute de Meta, Oculus. Deși – în contrast puternic cu comentariile lui Luckey – un fost director de marketing Apple crede că căștile ar putea fi „unul dintre marile eșecuri tehnologice ale tuturor timpurilor”.

Citește și: