- Blue Air nu a primit încă ajutor de COVID-19 din partea Guvernului
- Compania spune că a rezistat până acum crizei fără intervenția statului
- Compania nu a făcut restructurări până acum
Oana Petrescu, directorul general al companiei aeriene Blue Air, atrage atenţia că nici Blue Air, nici Tarom nu au primit încă ajutorul de COVID din partea Guvernului.
Antreprenoarea spune că până acum nu s-au făcut restructurări în compania pe care o conduce. Mai mult, spune ea, Blue Air a rezistat crizei până acum fără intervenţia statului.
Răspunsul vine ca reacţie la afirmaţiile făcute de Jozsef Varadi, CEO şi fondator al Wizz Air, care a spus recent, într-un interviu publicat în Ziarul Financiar, că, spre deosebire de Blue Air şi de Tarom, Wizz Air nu a primit sprijin financiar din partea statului pentru a depăşi această perioadă de pandemie.
„Şi noi la Blue Air vedem aceleași evoluții ale pieței și provocări similare cu cele evidențiate de competitorul nostru. Până acum Blue Air nu a primit încă sprijinul financiar iar acesta nu reprezintă un ajutor nerambursabil, ci o garanție de stat pentru un împrumut bancar, pe termen de șase ani. Faptul ca am reușit sa supraviețuim pe durata a peste 6 luni de forţă majoră, prin forţe proprii, fără nici un fel de sprijin financiar extern, este o realizare extraordinară”, a spus CEO Blue Air, Oana Petrescu.
Răspunsul Wizz Air
„Zborul Wizz Air W6 3401 de la Cluj-Napoca la Madrid din 10 ianuarie 2021 a fost reprogramat pe 11 ianuarie din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile de pe aeroportul din Madrid. Wizz Air este în contact permanent cu autoritățile aeroportuare și aeronautice pentru a avea cele mai recente informații despre condițiile de zbor și pentru a asigura o călătorie în siguranță. Pentru zborul Cluj-Napoca – Madrid, aeroportul de destinație a anunțat inițial că se va redeschide, dar la scurt timp după decolare a revenit și a anunțat că va fi închis. Pasagerii afectați au fost informați cu privire la opțiunile lor și li s-a oferit un alt zbor Wizz Air alternativ, rambursarea completă sau 120% din tariful inițial sub formă de credit de companie. Pasagerii care au solicitat au primit, de asemenea, cazare în conformitate cu reglementările UE și politica Wizz Air. Deși condițiile meteorologice sunt în afara controlului nostru, Wizz Air își cere scuze tuturor clienților afectați pentru eventualele neplăceri cauzate. Siguranța pasagerilor, a echipajului și a aeronavelor noastre rămâne prioritatea numărul unu a Wizz Air”, au transmis oficialii companiei aeriene.