Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării cere prelungirea progamului magazinelor. „O oră în plus va face diferența dintre faliment și supraviețuire”

Magazin

Magazin

Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării (CLCC) cere prelungirea cu o oră, de la 18.00 la 19.00, a închiderii magazinelor: „o oră în plus va face diferența dintre faliment și supraviețuire pentru micii comercianți”.

Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării solicită revizuirea măsurilor de restricționare a circulației, în localitățile în care rata de infectare trece de patru la mia de locuitori, și prelungirea cu o oră, de la 18.00 la 19.00, a închiderii magazinelor de proximitate de până în 250 de metri pătrați.

Raționamentul unei astfel de hotărâri constă în capacitatea micilor comercianți de a prelua fluxul de clienți ai marilor retaileri pentru a evita aglomerările cauzate de măsurile luate în pripă și fără consultarea asociațiilor de profil. CLCC consideră că deciziile tardive de a limita numărul de clienți nu vor rezolva cu succes aglomerația, în condițiile în care măsurile privind calculul aleatoriu al clientelei utilizând cota de cel puţin 7 metri pătraţi per client nu sunt obligatorii pentru toți marii retaileri.

„Prelungirea cu o oră a închiderii va face diferența dintre faliment și supraviețuire pentru micii comercianți, care reprezintă coloana vertebrală a unei economii locale sănătoase. În plus, lipsa de predictibilitate a măsurilor decise de autorități a dus la pierderi mari de venituri pentru magazinele de proximitate, silite uneori să se adapteze peste noapte la «noua normalitate». O măsură atât de simplă și de judicioasă, cum este prelungirea cu o oră a închiderii magazinelor de proximitate, va fi și în beneficiul populației care și-ar adapta comportamentul de consumator. Trebuie remarcat că scăderea economică de numai 3,9% înregistrată anul trecut s-a datorat inclusiv muncii și veniturilor generate de micii comercianți locali, care sunt trecuți cu vederea de fiecare dată când se iau decizii «la centru», fără o minimă consultare”, a declarat directorul executiv al CLCC, Constantin Rudnițchi.

CLCC numără peste 2.000 de companii, cu o cifră de afaceri cumulată de circa 50 de miliarde de lei și un număr de 36.000 de angajați.

Exit mobile version