- Comisia Europeană a început o investigație privind taxele pe care Visa şi Mastercard le percep comercianţilor.
- Autoritatea de la Bruxelles vrea să afle dacă cele două companii, care domină piaţa cardurilor de plată, abuzează de poziţia lor şi dacă taxele lor afectează negativ magazinele.
- EuroCommerce, organizaţia care reprezintă giganţi precum Amazon, Carrefour, H&M şi IKEA, susţine că aceste comisioane au anulat practic beneficiile reducerii taxelor impuse de UE în 2015.
Comisia Europeană a început o investigație privind taxele pe care Visa şi Mastercard le percep comercianţilor.
Autoritatea de la Bruxelles vrea să afle dacă cele două companii, care domină piaţa cardurilor de plată, abuzează de poziţia lor şi dacă taxele lor afectează negativ magazinele.
În septembrie, Comisia a trimis chestionare detaliate atât comercianţilor, cât şi furnizorilor de servicii de plată, cerându-le să explice cum le afectează business-ul aşa-numitele „comisioane de schemă” – taxele percepute pentru participarea la sistemul de carduri, anunţă Reuters.
EuroCommerce, organizaţia care reprezintă giganţi precum Amazon, Carrefour, H&M şi IKEA, susţine că aceste comisioane au anulat practic beneficiile reducerii taxelor impuse de UE în 2015.
„Acest lucru a costat economia UE aproximativ 1,5 miliarde de euro anual în 2022″, spune organizaţia.
Mai mult, cu peste 800 de tipuri diferite de comisioane, sistemul este atât de complicat încât „comercianţii adesea nu înţeleg valoarea lor”.
Dacă investigaţia va dovedi practici anticoncurenţiale, Visa şi Mastercard riscă amenzi de până la 10% din cifra lor de afaceri globală. Ambele companii au confirmat că au primit solicitări de informaţii şi că colaborează cu autorităţile.
Şi Marea Britanie a semnalat probleme similare în mai, spunând că există puţine dovezi că majorările mari ale taxelor au adus îmbunătăţiri semnificative ale serviciilor.