- Airbus, Boeing și Embraer își unesc vocile pentru un scop comun
- 88% din călători au afirmat că se simt în siguranță la bordul unui avion
- Aerul este reînnoit o dată la 2-3 minute
Airbus, Boeing și Embraer au depus toate eforturile, în cadrul unei conferințe organizate de Asociația Internațională a Companiilor Aeriene (Iata), pentru a demonstra că avionul este locul în care securitatea sanitara este foarte mare în fața riscului de transmitere a Covid-19. Cei trei producători de aeronave au decis să vorbească cu o singură voce pentru a-i liniști pe pasageri, îngrijorați de infectia cu virus la bord. Distanțarea socială nu este posibilă fizic în cabină.
Advertisment
Miza este mare pentru aeronautică, care este una dintre industriile cele mai afectate de criza. Pasagerul reprezintă una dintre cheile recuperării traficului. Într-un studiu recent, Boeing estimează că rata de ocupare a avioanelor este cu 25% mai mică decât în mod normal. Chiar dacă unele linii sunt încă foarte ocupate.
Contaminarea de către pasagerul așezat lângă el
Potrivit unui sondaj efectuat in iunie pentru călători, 88% afirmă că se simt în siguranță la bordul unui avion. 60% dintre ei consideră că aerul de acolo este la fel de curat ca într-un spital, dar sunt, de asemenea, 60% care consideră că cabina este un loc periculos în contextul virusului.
Recomandări
Prin urmare, cabina pasagerilor este cea care concentrează toate temerile. Riscul nu este complet zero, dar este minim, asigură producătorii. Potrivit Iata, din 1,2 miliarde de pasageri transportați între ianuarie și iulie, au fost identificate 44 de cazuri de transmitere a virusului asociat călătoriilor aeriene.
„Cea mai mare teamă a lor este să fie contaminat de pasagerul care stă lângă ei. Acesta reprezintă 1 caz pentru fiecare 27,3 milioane de pasageri”, spune Dr. David Powell, consilierul medical al celor de la Iata.
Aerul reînnoit la fiecare 2 până la 3 minute
Industria amintește că aerul din cabină este reînnoit la fiecare două până la trei minute, că această cabină este echipată cu filtre de particule, identice cu cele din sălile de operații (HEPA) care absorb 99,9% din particule. În plus, fluxurile de aer care circulă de sus în jos împiedică amestecurile de aer între rândurile de scaune.
Cei trei producători au testat, de asemenea, zeci de scenarii în avioanele lor, la sol și în zbor, după ce le-au modelat în 3D. De exemplu, un pasager care tuseste sau strănuta pentru a vedea ce se întâmplă în ceea ce privește difuzarea picăturilor către alți pasageri. Și, cu sau fără mască.
„Când un pasager strănuta, dacă poartă o mască, acesta din urmă oprește marea majoritate a acestor picături; gravitația le duce catre podeaua cabinei, la fel și fluxurile de aer care circulă în sus și în jos. Atunci masca celuilalt pasager este, de asemenea, o barieră. În total, riscul este redus la 5 picături proiectate din 10.000 ”, a explicat Bruno Fargeon, inginer Airbus care administrează programul « Keep trust in air travel” („ Păstrați încrederea în călătoriile aeriene ”.)
Pentru Boeing, care a lansat un program similar, spatele scaunelor constituie o barieră în calea circulației particulelor și, prin urmare, a virusului. De asemenea, contrar aparențelor, echivalentul distanțării sociale există pe planuri.
„Proiectarea cabinei și a sistemului de distribuție a aerului este egală cu o distanță între doi pasageri de 2 metri”, a declarat Dan Freeman, inginer cercetător la Boeing.
Producătorii doresc să liniștească, subliniind, de asemenea, că procedurile de curățare au fost întărite, la fel ca și traseul de la intrarea aeroportului la ușa aeronavei. Rămâne de văzut dacă pasagerii sau viitorii pasageri vor fi convinși.
Partenerii noștri