• Xiaomi a declarat că precomenzile au atins 88.898 de exemplare în 24 de ore de la începerea preluării comenzilor joi.
  • Modelul standard SU7 are un preț de 215.900 de yuani (29.872 de dolari), iar versiunea Max costă 299.900 de yuani.
  • Xiaomi a declarat că va investi 10 miliarde de dolari în afacerea sa cu vehicule în următorii 10 ani.

La doar câteva zile după ce producătorul chinez de smartphone-uri Xiaomi a lansat primul său vehicul electric (EV), cumpărătorii au fost anunțați că ar putea fi nevoiți să aștepte până la șase luni pentru a le fi livrată mașina, conform BBC.

Compania a declarat anterior că precomenzile au atins 88.898 de exemplare în 24 de ore de la începerea preluării comenzilor joi.

Gigantul tehnologic, care este al treilea cel mai mare vânzător de smartphone-uri din lume, cu o cotă de piață de aproximativ 12%, se confruntă cu rivali din domeniul vehiculelor electrice, inclusiv Tesla și BYD, pe cea mai mare piață de automobile din lume.

Recomandări

DATORIA PUBLICĂ A ROMÂNIEI CREȘTE
ROMÂNI EVACUAȚI DIN GAZA
CÂTE LOCUINȚE DEȚINE TAYLOR SWIFT?
OLIVIA RODRIGO NU MAI CÂNTĂ ÎN UK
SUNT INDIA ȘI JAPONIA XENOFOBE?
BRITNEY ȘI SAM ÎNCHEIE DIVORȚUL

Modelul standard SU7 are un preț de 215.900 de yuani (29.872 de dolari), iar versiunea Max costă 299.900 de yuani. Prețul de pornire în China pentru Model 3 de la Tesla este de 245.900 yuani. SU7, care a atras comparații cu modelele Taycan și Panamera de la Porsche, are o autonomie minimă de 700 km, depășind-o pe cea de 567 km a lui Tesla Model 3. Ca parte a campaniei de promovare a SU7, Xiaomi a lansat și versiuni speciale ale mașinii, denumite Founder’s Edition, care vin cu cadouri gratuite, precum frigidere.

Duminică, Directorul Executiv al gigantului tehnologic, Lei Jun, a declarat într-o postare pe Weibo că va deschide o a doua rundă de vânzări pentru Founder’s Edition. Firma speră că sistemul de operare comun al SU7 cu telefoanele, laptopurile și alte dispozitive ale sale va atrage clienții existenți.

Tesla, care este condusă de multimiliardarul Elon Musk, a redus costul mașinilor sale în China cu mii de dolari în ultimele luni, în timp ce rivalii locali, precum BYD, cel mai bine vândut producător de VE din lume, au redus prețurile. Într-un indiciu al provocărilor cu care se confruntă firmele de tehnologie care doresc să producă mașini electrice, producătorul iPhone, Apple, a anunțat luna trecută că și-a anulat planurile de a construi un VE

Săptămâna trecută, BYD a înregistrat profituri anuale record, dar a declarat că creșterea a încetinit spre sfârșitul anului trecut. Producătorul de mașini electrice Nio, cu sediul la Shanghai, și-a redus, de asemenea, prognoza pentru livrările din primul trimestru, deoarece consumatorii și-au restrâns cheltuielile pe măsură ce creșterea economică a Chinei slăbește.

Gigantul american Tesla, producător de vehicule electrice, urmează să anunțe în această săptămână cifrele privind livrările pentru primele trei luni ale anului 2024. Acțiunile Tesla au scăzut cu aproape 30% în primul trimestru.

Xiaomi a declarat că va investi 10 miliarde de dolari în afacerea sa cu vehicule în următorii 10 ani.

Citește și