• Directorul general al Volkswagen, Oliver Blume, speră că va fi găsită o soluţie alternativă la tarifele impuse vehiculelor electrice fabricate în China.
  • Volkswagen, care şi-a redus recent previziunile pentru a doua oară în acest an, ia în considerare pentru prima dată închiderea unor fabrici din Germania pentru a reduce costurile.
  • UE va crește taxele de import de la 10% la 45% în cinci ani pentru a proteja industria auto locală.

Directorul general al Volkswagen, Oliver Blume, speră că va fi găsită o soluţie alternativă la tarifele impuse vehiculelor electrice fabricate în China, în timp ce se pregăteşte pentru potenţiale represalii din partea Beijingului, relatează Bild am Sonntag.

Posibilele tarife punitive ar fi deosebit de riscante pentru industria auto germană”, a declarat Blume pentru ziarul german. „Ne-am confrunta cu dezavantaje semnificative pe piaţa chineză. Acesta este motivul pentru care ne opunem în mod clar unor astfel de reguli noi”.

Blume a declarat că întreprinderile care investesc şi creează locuri de muncă în Europa ar trebui să primească beneficii, eventual să fie scutite de tarifele de până la 45 % pentru vehiculele electrice fabricate în China. Statele UE au aprobat aceste taxe vineri, deşi cea mai mare economie a Europei s-a opus.

Recomandări

RUSIA EXECUTĂ PRIZONIERII
EDITORIALUL LUI CRISTOIU
ACUZAȚII LA HOLLYWOOD
BURNETT E EMISAR ÎN UK
NEGOCIERI APROAPE GATA
SUSPECTUL E ARESTAT

„În loc de tarife punitive, ar trebui să fie vorba despre acordarea reciprocă de credite pentru investiţii. Cei care investesc, creează locuri de muncă şi lucrează cu companii locale ar trebui să beneficieze atunci când vine vorba de tarife”, a declarat Oliver Blume.

Potenţialele taxe ale Chinei asupra maşinilor germane ar putea afecta vehiculele Volkswagen fabricate în China, precum şi exporturile germane, inclusiv mărci precum Audi, Porsche sau Lamborghini, a declarat Blume.

O astfel de măsură ar reprezenta o nouă lovitură pentru industria auto germană, pe fondul încetinirii cererii şi al concurenţei acerbe.

Volkswagen, care şi-a redus recent previziunile pentru a doua oară în acest an, ia în considerare pentru prima dată închiderea unor fabrici din Germania pentru a reduce costurile.

Solicitarea UE de a impune tarife vamale vine după ce o anchetă a constatat că administraţia de la Beijing a subvenţionat în mod incorect industria vehiculelor electrice. Germania, care se bazează pe industria sa auto pentru creşterea economică, a fost printre statele membre care au votat împotriva măsurii.

Citește și