• La fabrica sa din Germania, Tesla trebuie să mai recruteze 5.000 din cei 7.000 de lucrători necesari și să angajeze mai mult de 100 de ingineri.
  • Motivele pentru care Tesla se confruntă cu dificultăți de angajare sunt multiple: concedieri arbitrare, salarii mai mici decât la firme similare, perioade de concediu mai mici, atitudinea arogantă a lui Musk.
  • Pentru Musk este foarte important ca finalizarea noii fabrici să aibă loc până vara viitoare, însă nu este exclusă o amânare cu trei până la șase luni din cauza problemelor de planificare și a lipsei de personal.

Directorul Tesla, Elon Musk, încearcă din răsputeri să arate că firma sa este un angajator atractiv, producătorul de mașini electrice are dificultăți în a găsi angajați pentru noua sa fabrică din apropierea Berlinului, scrie Autonews.

Tesla trebuie să angajeze rapid până la 7.000 de angajați, deoarece primele mașini sunt programate să iasă din fabrica din Gruenheide în luna iulie a anului viitor. Iar până la sfârșitul anului 2022, alți 5.000 de angajați trebuie angajați pentru a crește producția. Însă cu aproximativ opt luni înainte de începerea planificată a producției, trebuie să mai fie recrutați 5.000 din cei 7.000 de lucrători necesari în producție și mai trebuie angajați mai mult de 100 de ingineri.

La începutul acestui an, Musk s-a gândit că va fi ușor să găsească muncitori pentru prima sa uzină din Europa. „Toți vor o parte din praful magic al lui Tesla”, declara Musk în august pentru Automobilwoche. Dar Germania se pare că reacționează diferit, dezmințind așteptările lui Musk. Rapoartele negative din presă despre maniere grosolane, despre sistemul „de angajare și concediere” al lui Tesla și despre prezența sa arogantă ar putea fi câteva dintre motivele de ezitare ale potențialilor candidați.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

„Cele mai importante calități necesare pentru a lucra la Tesla sunt rezistența și flexibilitatea”, a declarat un oficial al agenției locale pentru ocuparea forței de muncă.

Unii manageri au părăsit deja rapid fabrica de la Gruenheide sau au fost concediați de Musk. În urmă cu câteva săptămâni, directorul care supraveghează construcția fabricii, Evan Horetsky, a fost nevoit să plece pentru că l-a contrazis pe Musk la întâlniri, ceva ce nu este tolerat. Zece ingineri care fuseseră angajați au ales să renunțe la post când le-a expirat perioada de probă. Mai mult de 10 manageri sunt monitorizați personal chiar de Musk.

În 2018, revista Wired a scris într-un articol intitulat „Dr. Elon și dl. Musk” că atunci când Musk are dispoziție proastă, îi place să concedieze oameni.

Unul dintre motivele problemei de recrutare cu care se confruntă Tesla este faptul că lucrătorii cu abilitățile de care are nevoie compania nu au nicio dificultate în a-și găsi un loc de muncă în altă parte. „Încă nu este ușor să găsești specialiști digitali. […] De ce ar trebui ca cineva care lucrează 35 de ore pe săptămână, are 30 de zile concediu și un salariu bun la BMW să vină la Tesla, unde trebuie să lucreze 80 de ore pentru un salariu mai mic și un concediu mai scurt?”, a declarat Jan Mueller, de la compania de consultanță pentru personal Korn Ferry.

Valoarea de piață a companiei Tesla a depășit în prezent pragul de 500 de miliarde dolari, ceea ce o face cea mai valoroasă companie auto din lume, iar Musk este acum a doua cea mai bogată persoană din lume, înaintea fondatorului Microsoft, Bill Gates.

Pentru Musk este foarte important ca finalizarea construcției noii fabrici să aibă loc până vara viitoare. Tesla este bine cunoscut pentru construirea de fabrici în timp record. Compania a estimat că ridicarea fabricii din Grunheide va dura puțin peste un an. În Shanghai, Tesla și-a construit o fabrică uriașă în 11 luni.

În cel mai rău caz, persoane din companie au estimat că finalizarea fabricii ar putea fi amânată cu trei până la șase luni din cauza problemelor de planificare și a lipsei de personal.