Ești zgârcit, ești omul anului. Ce înseamnă noul concept de „loud budgeting”

Ești zgârcit, ești omul anului! După trendul „Quiet luxury”, apare un nou rival – „loud budgeting”, adică să trăiești cu bani puțini, dar să nu-ți fie rușine să spui asta în gura mare.

Curentul a fost lansat pe TikTok, anul trecut, în decembrie. Dacă un prieten te invită în oraș, poți refuza, pe motiv că ai un buget limitat. Renunți la hainele de firmă în favoarea unora de bună calitate, dar care nu poartă neapărat o etichetă celebră. Adică renunți la aparența bogăției, pentru că poți fi cool și chic și pe bani mai puțini. Și să nu-ți fie frică să le spui oamenilor că-ți reduci cheltuielile pentru că vrei, de exemplu, să economisești.

În social media, asta se numește „De-influencing” și-i încurajează pe oameni să nu cumpere produse virale sau populare și să evite să cheltuiască mai mult decât e necesar. Mai nou, se pare, succesul nu mai este despre cât de cool ești, ci despre cât economisești.

„A face economii, pentru foarte mulți români e utopie, e un ideal, e o iluzie, de fapt. E o tendință la început de an ideea asta de a fi zgârcit. Eu înțeleg de aici că important e să comunici. Comunicarea și am rezolvat problema. Domnule, eu ăsta sunt, nu am bani. Am făcut și eu așa într-o negociere la minister cu AFCN-ul, uite că nu am bani. Nu eram zgârcit, eram onest. Foarte mulți români fac asta, asta nu înseamnă a fi zgârcit”, a explicat Ionuț Vulpescu, parlamentar PSD, la Aleph News.

Citește și

Exit mobile version