• Consumatorii invocă argumentul « eco-responsabil ».
  • Noul sector oferă obiecte decorative și chiar mobilier.
  • Federația Franceză de Fotbal oferă mingile de fotbal uzate.

Atitudinea eco-responsabilă depășește simpla grijă de a nu arunca plastic în natură. În Franța, un curent recent a apărut în domeniul decorației și mobilierului, unde reciclarea unor materiale este considerată o atitudine respectuoasă față de mediu. Iar prețurile acestui mobilier, disprețuit până de curând, pot fi chiar mai mari decât cele ale unui mobilier clasic.

Ce fel de materile se pretează pentru această nouă industrie decorativă ?

Cochiliile de scoici sunt folosite pentru pavarea teraselor sau chiar pentru realizarea unor piese de mobilier, cum ar fi taburete sau mese de cafea. Aglomeratul de scoici și midii poate fi utilizat la fabricarea mobilierului pentru baie, a chiuvetei de exemplu, iar rezultatul este spectaculos, chiar daca prețul poate părea destul de mare- 600 de euro, un preț mare pe care cumpărătorii îl găsesc, totuși, justificat.

Resursele sunt nelimitate și gratuite pentru producători. 300 de tipuri de deșeuri pentru fabricarea produselor sunt déjà folosite, de la beton, cioburi de parbrize, gresie sau chiar carcase de catamaran…: Unele vor deveni mobilier sau obiecte decorative. Acestea sunt adessea oferite de organizații terțe, cum ar fi mingi uzate oferite de Federația Franceză de Fotbal. Există articole reciclate care sunt vândute cu 10% mai scump decât prețurile medii de pe piață, în special din cauza costului procesării și al forței de muncă.

Recomandări

ȚIN CONT DE CRIZA MONDIALĂ
GAGA E „DEZAMĂGITĂ"
EDITORIALUL LUI CRISTOIU
VIAȚA LA CĂMIN E CHIN
CE MAI FACE COVIDUL?
MILTON FACE RAVAGII

Unde pot fi găsite astfel de materiale reciclate?

Numai șantierele de construcții furnizează o mare parte a materiilor prime. Într-o operațiune de deconstrucție, de exemplu, resturile de beton sunt depuse separat și așteaptă doar reciclarea. Legea franceză încurajează o atitudine mai virtuoasă în rândul antreprenorilor: costul deșeurilor sortate este acum practic zero.

Astfel de produse sunt vândute în marile magazine de bricolaj, cum ar fi pavajele japoneze din deșeuri industriale. Cuvintul „reciclat” atrage clienți, o tendință generală conform distribuitorilor, iar vânzările sunt în continuă creștere.

Citește și