• Angajații mint pentru a nu fi certați, penalizați sau concediați.
  • Cel mai mult mint atunci când sunt întrebați despre îmbunătățiri.
  • 5 din 10 angajați din SUA spun că șefii lor sunt narcisiști.

Frica de șefi îi face pe angajați să mintă mai mult decât de obicei. Dacă un om minte de 3 ori în primele 10 minute în care cunoaște pe cineva, în ceea ce privește relația șef – angajat, în America, angajații spun că își mint șefii în mod constant – mai ales atunci când li se cere să-și dea cu părerea cu privire la ce poate fi îmbunătățit într-o activitate la job. Angajații mărturisesc că nu le spun șefilor adevărul pentru că simt că dacă o fac, vor fi dați afară, luați la rost în public și penalizați financiar. Ba mai mult, în America, 5 din 10 angajați cred că șefii lor sunt narcisiști, însetați după putere și nu sunt în stare să accepte să fie criticați.

Frica de la birou se transferă și acasă – mai ales atunci când angajații își invită șefii la cină.  O practică des văzută în filmele americane, cina cu șeful îi stresează pe angajați care se tem că după cină, șeful o să aibă o părere proastă despre ei. Fie că e vorba de mâncare, de ușa de la baie ruptă, culoarea pereților sau comportamentul partenerilor lor în interacțiunea socială cu șeful, marea majoritate a angajaților evită să-și invite șefii la cină.

Șefii pe de-altă parte, scrie Financial Times, consideră că această frică nu este justificată – iar statistica este de partea lor. Majoritate a angajaților care își invită șefii la cină dezvoltă relații de încredere cu aceștia pe termen lung care în multe situații – duc la oportunități de lucru dincolo de jobul existent.

Recomandări

MENIU A LA GREC
ȘOȘOACĂ INTRĂ ÎN CURSA PENTRU PMB
AVEREA LUI MUSK CREȘTE
TURIST ÎN AL NOUĂLEA CER
MUSK FACE CONCEDIERI LA TESLA
O LUNĂ DE SCHENGEN

Mulți angajați – în principal din America, nu le spun șefilor adevărul pentru că
– nu vor să fie dați afară
– nu vor să fie luați la rost
– nu vor să fie penalizați financiar
– nu vor să fie prea direcți în ceea ce privește adevărul
– mulți angajați cred că șefii sunt narcisiști și vor numai putere.

Citește și