• Gucci va accepta plăți în criptomonede în SUA începând din această lună, în timp ce industria luxului face pași timizi în universul activelor digitale.
  • Gucci, deținută de Kering SA, va accepta inițial zece criptomonede, printre care Bitcoin, Bitcoin Cash, Ether, Dogecoin și Shiba Inu.
  • Gucci a generat mai mult de jumătate din veniturile Kering în primul trimestru al acestui an.

Gucci va accepta plăți în criptomonede în SUA începând din această lună, în timp ce industria luxului face pași timizi în universul activelor digitale.

Clienții din unele magazine din New York, Los Angeles, Miami, Atlanta și Las Vegas vor putea plăti folosind token-uri digitale de la sfârșitul lunii mai, a precizat casa de modă italiană într-un comunicat, anunță Bloomberg. Compania va adopta această opțiune de plată în toate magazinele sale din America de Nord, în această vară.

Gucci, deținută de Kering SA, va accepta inițial zece criptomonede, printre care Bitcoin, Bitcoin Cash, Ether, Dogecoin și Shiba Inu.

Recomandări

PUTIN: VOM DOBORÎ TOATE AVIOANELE F-16 TRIMISE UCRAINEI
SBF PRIMEȘTE 25 DE ANI DE ÎNCHISOARE
ZIUA FEMEILOR DIN MUZICĂ
ȘTII DE VREME? VINE VARA-N TOATĂ ȚARA
MOLDOVA SE PREGĂTEȘTE DE ADERARE
ROTAȚIA PĂMÂNTULUI A ÎNCETINIT

Gucci se alătură astfel designerului de modă Philipp Plein, al cărui magazin online a început să accepte plăți cripto în 2021. Plein a declarat într-un interviu la sfârșitul lunii aprilie, că se așteaptă ca achizițiile efectuate cu token-uri digitale să crească în acest an și că acceptarea criptomonedelor a adus companiei sale „o mulțime de clienți noi” din comunitatea cripto.

Abordarea Gucci, mai mult de tipul „testează și învață” decât „așteaptă și vezi”

Directorul general al Kering, Francois-Henri Pinault, a declarat în februarie că Gucci și alte case de modă, precum Balenciaga, au echipe de inovare care analizează oportunitățile legate de metaverse și web3 – versiuni ale internetului construite în jurul tehnologiei blockchain, criptomonede și token-uri infungibile.

Ne aflăm într-un stadiu foarte precoce a ceea ce se poate întâmpla, nimic nu este sigur”, a declarat Pinault la acea vreme.

Pinault a spus că abordarea adoptată de Kering și de mărcile sale este mai mult de tipul „testează și învață” decât „așteaptă și vezi”. Acesta a adăugat că plățile criptografice au implicații juridice și fiscale „foarte grele”.

Nu toate casele de modă de lux arată deschidere spre plățile criptografice

Decizia de a adopta plățile criptografice arată modul în care mărcile de lux încearcă să atragă generațiile mai tinere de consumatori prin satisfacerea tendințelor emergente, cum ar fi crearea de ținute pentru personaje digitale. Însă nu toate grupurile de lux sunt convinse.

Axel Dumas, președintele executiv al casei de modă Hermes, a avertizat la începutul acestui an cu privire la riscul de „agitație” în jurul metaversului, spunând că ar putea fi o modalitate de a face „bani ușor”.

Bitcoin și criptomonedele au început să se relanseze în 2020 și până anul trecut, pe măsură ce băncile centrale și guvernele au dat drumul la stimulente fără precedent în economiile devastate de Covid.

Bitcoin a scăzut cu peste 40% față de vârful său, iar multe alte monede mai mici au suferit scăderi și mai mari. Printre scepticii notabili ai criptomonedelor se numără legenda investițiilor Warren Buffett și partenerul său de afaceri de lungă durată Charlie Munger. Aceștia și-au reiterat săptămâna trecută disprețul față de active precum Bitcoin.

Gucci a generat mai mult de jumătate din veniturile Kering în primul trimestru al acestui an. Casa de modă a fost recent afectată de blocaje în China, unde guvernul a luptat pentru a stăpâni o revenire a Covid-19.