- Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii primește 14,1 miliarde lei în 2021
- E o creştere de aproape 10% faţă de 2020
- Autostrada Transilvania, Ford și Centura București sunt prioritare
Hashtagul #șîeu se va auzi multă vreme de acum incolo. Autostrada Moldovei nu e o prioritate în bugetul pentru transporturi pe 2021.
Cei mai mulți bani în bugetul pe anul acesta sunt pentru autostrada Transilvania, drumul expres Craiova-Pitești – denumit și autostrada Ford, dar și centura Sud a Bucureștiului. Peste 3,3 miliarde de lei sunt alocate pentru infrastructura rutieră. Și podul peste Dunăre de la Brăila primește fonduri importante.
Moldova primește doar firimituri. 4,8 milioane lei pentru Autostrada Unirii, e an de documentare și studii de fezabilitate.
Sătul să mai aștepte investițiile, un profesor de la Facultatea de Geografie din Iași a rescris harta României. A adus Moldova în Sud, în locul Munteniei. Doar așa ar fi Moldova contectată cu restul țării și cu Europa, e concluzia tristă a profesorului.
„Prima dată mi-a venit ideea de a suprapune Țara Românească peste Moldova. Un student mi-a zis că poate ar fi mai interesant invers. Capitala ține foarte mult ca toate investițiile să lege Capitala de celelalte zone trebuie să se schimbe. Celelalte regiuni ale țării trebuie și ele să comunice între ele. Ne dorim ca această autostradă să apară. De ce nu există astăzi, sunt mai multe ipoteze. Politicienii din regiunea Moldovei poate au fost ceva mai leneși”, a spus Mihai Bulai, prodecan Facultatea de Geografie, Iași.
„Harta respectivă ne arată că totuși Moldova nu e diferită de Țara Românească, găsim niște legături acolo, efectiv distanțele dintre orașe sunt în linii mari apropiate sau similare. Cred că ar ajunge la problemele pe care le avem și noi acum. S-ar lupta la fel cum ne luptăm noi cu Autostrada 8 și ei să își facă o autostradă către Transilvania, bineînțeles ar milita pentru autostradă dinspre Moldova spre Muntenia”, a afirmat Adrian Covăsnianu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.