• Un studiu al Federației Europene pentru Transport și Mediu a constatat că mașinile hibrid emit de opt ori mai mult dioxid de carbon decât se credea anterior.
  • Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile a respins acuzațiile din raport fiindcă vehiculele ar fi analizate doar în călătorii lungi.
  • Aceste constatări ar putea conduce la următorul scandal dieselgate după cel din 2015.

Mașinile hibrid se pare că nu sunt atât de „verzi” pe cât se credea până acum. Un studiu realizat de Federația Europeană pentru Transport și Mediu pe cele mai bine vândute trei modele de mașini hibrid a demonstrat că acestea au între 28% și 89% mai multe emisii de CO2 decât s-a declarat, informează Euronews.

Există temeri că acesta ar putea fi următorul scandal dieselgate după cel din 2015.

Julia Poliscanova, director senior al ONG-ului Transport și Mediu, a declarat: „Chiar și atunci când merg în ceea ce producătorii auto numesc modul de emisii zero, nu este așa”.

Recomandări

OFICIAL ÎN SCHENGEN
CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
PUTIN TESTEAZĂ ORȘENIK
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
VREMEA REA ÎNCHIDE A1

Poliscanova a afirmat că mașinile de acest tip sunt eficiente doar dacă mergi încet cu ele. „Crezi că conduci în mod electric cu emisii zero, dar dacă dai drumul la încălzire sau aprinzi luminile sau accelerezi, s-a terminat!”

Ea a adăugat că guvernele nu ar trebui să subvenționeze achiziționarea acestor mașini.

Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile a respins acuzațiile din raport: „Punem la îndoială metodologia folosită în acest studiu, care analizează vehiculele doar în călătorii lungi. Emisiile de CO2 depind de modul în care mașina este folosită de către șofer”.

Asociația a mai precizat că de anul viitor toate mașinile înmatriculate în întreaga UE vor fi echipate cu un dispozitiv de monitorizare „care va oferi o imagine reală a situației pentru ca Comisia Europeană să reevalueze și să facă adaptările legislative adecvate”.

Urmăriți Aleph News pe Facebook, Twitter, Youtube și Instagram!