• Creşterea accentuată a preţurilor, războiul de lângă România și majorarea dobânzilor, reprezintă motive de îngrijorare pentru consumatorii români.
  • Reprezentanţii sistemului bancar transmit că încearcă să găsească soluţii pentru problemele întâmpinate în relaţie cu băncile.
  • Numărul de soluţionări amiabile a crescut în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut cu peste două sute de procente.

Creşterea accentuată a preţurilor, războiul de lângă România și majorarea dobânzilor, reprezintă motive de îngrijorare pentru consumatorii români de servicii şi produse financiare. Transmit reprezentanţii Centrului de Soluţionare a Litigiilor Alternative Bancare.

Reprezentanţii sistemului bancar transmit, prin intermediul CSALB, că încearcă să găsească soluţii pentru problemele întâmpinate în relaţie cu băncile şi că sistemul bancar este pregătit pentru posibile situaţii neprevăzute. Oamenii sunt sfătuiţi să anunţe banca din timp atunci când întâmpină dificultăţi.

În primele trei luni din anul curent, o sută treizeci și trei de consumatori au parcurs întregul proces de conciliere (depunere cerere, negociere, hotărâre finală acceptată de ambele părţi) şi o sută doisprezece au ajuns la o înţelegere amiabilă direct cu băncile/IFN-urile, după ce au apelat la CSALB.

Recomandări

CINE VA PRELUA ȘEFIA C.E.
NOU COD PENTRU SCHENGEN
NE LIPSEȘTE EDUCAȚIA FINANCIARĂ?
NE-A SALVAT VACCINUL?
CIOLACU: COALIȚIA NU SE RUPE
O ROMÂNCĂ ARBITREAZĂ LA UEFA

Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, se observă o creştere a numărului de cazuri soluţionate prin hotărâri (negocieri intermediate de conciliatorii Centrului şi finalizate cu succes). Astfel, de la optzeci și două de hotărâri existente la finalul T1/2021, s-a ajuns la o sută treizeci și trei de hotărâri în primele trei luni ale anului.

În acelaşi timp, T1/2022 este al doilea trimestru din punct de vedere al numărului de dosare formate, adică cereri acceptate de bănci spre negociere, din întreaga perioadă de activitate a Centrului.

Totodată, în primele trei luni ale anului, o sută doisprezece cereri au fost soluţionate amiabil de către comercianţi, douăzeci și patru au fost soluţionate amiabil în relaţia cu băncile şi optzeci și opt au fost soluţionate amiabil de către IFN-uri. Numărul de soluţionări amiabile a crescut în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut cu peste două sute de procente.