• Creşterea economică de 13%, peste nivelul anticipat, anunţată recent de Guvern, nu se reflectă în realitatea din mediul de business, susţin cei mai mulţi antreprenori români, potrivit unui studiu realizat de CIEL România.
  • În schimb, aproape toţi antreprenorii spun că au crescut costurile cu furnizorii, iar mulţi dintre ei susţin că instabilitatea şi lipsa de predictibilitate vor persista în mediul de business din România, având în vedere şi contextul politic actual.

Aproximativ 62% dintre antreprenorii români afirmă că nu resimt creşterea economică anunţată de Guvernul României, deoarece preţurile la utilităţi, precum şi cele din magazine s-au mărit semnificativ în această perioadă, arată studiul CIEL România, producător de software pentru companii.

Pe lângă aceştia, mai mult de 26% dintre companii nu observă nicio schimbare reală faţă de anul 2020, în ciuda cifrelor optimiste anunţate oficial, iar lipsa predictibilităţii cauzată de mediul politic creează nesiguranţă în mediul de business.

„Antreprenorii români au nevoie de mai multă predictibilitate, însă, după cum ne-am obişnuit de câţiva ani, mediul politic creează mai degrabă incertitudine în mediul de business”, declară Roxana Epure, Managing Partner CIEL România.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

„La toate acestea se adaugă şi restricţiile din pandemie, care afectează afacerile. În momentul de faţă, singura sursă de predictibilitate este investiţia în digitalizare, în soluţii software care oferă date precise şi ajută la adoptarea unor decizii corecte şi coerente, fără risc”, adaugă Roxana Epure.

Datele CIEL România arată că peste 71,4% dintre antreprenori recunosc că, în 2021, gradul de predictibilitate în mediul de afaceri local a scăzut în comparaţie cu anul precedent, şi doar 7,5% dintre respondenţi consideră că a crescut.

Respondenţii consideră că avansul economic anunţat de Guvern nu este susţinut de realitatea din piaţă, mai ales când, pentru 91,8% dintre antreprenori, costurile cu furnizorii au crescut în această perioadă. Mai mult decât atât, doar 9,5% dintre companii au înregistrat creşteri ale cifrelor de afaceri.