• LVMH, a avut scăderi de 7% a vânzărilor în trimestrul trei din 2020, față de aceeași perioadă a anului trecut
  • Grupul are, în România, o cifră de afaceri de 8,6 milioane de euro

Te-ai gândi că luxul nu are legătură cu criza, dar șocul pandemiei s-a simțit și în industria produselor exclusiviste. Cel mai mare grup de lux din lume a înregistrat o creștere de 12% pe divizia de produse de îngrijire și fashion. Grupul LVMH a avut parte de o scădere a acțiunilor de 3%. În trimiestrul trei au înregistrat o scădere de 7% la vânzări, asta în timp ce analiștii se așteptau la o depreciere a vânzărilor de 12%.

Există branduri ale grupului LVMH care nu au dus-o la fel de bine. De exemplu, din cauza lipsei evenimentelor festive, business-urile cu șampanie au fost extrem de afectate, precum Dom Perignon sau Moet. Cu 14% mai puține vânzări au avut și cei din divizia de ceasuri și bijuterii. Aceste scăderi sunt generate și de scandalul dintre LVMH și brand-ul american de bijuterii de lux Tiffany. Asta după ce compania franceză a abandonat achiziționarea brand-ului american, achiziție în valoare de 16 miliarde de dolari. Motivul este acela că în acea perioadă, Tiffany înregistra scăderi de 40%.

În România, fondatoarea Musette, Cristina Bâtlan, spune că anul acesta nu a vândut aproape deloc la preț întreg. Musette a avut anul trecut afaceri de 16,6 milioane de euro.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Cristina Bâtlan, fondatoarea Musette: „Avem scăderi pentru că două luni și jumătate, perioada pandemiei în care am fost închiși nu le putem recupera. În acest timp am avut răgaz să ne concetram cât mai mult la ceea ce este Musette în România, la ce își doresc clienții nostri, să fim într-adevăr valoroși pentru ei, pentru că noi credem că în această perioadă se schimbă, de fapt, și optica consumatorului. Pune mai mult preț pe calitate, mai mult preț, de fapt, pe viața lui.”