• Turiștii vor migra dinspre hotelurile mici locale către hotelurile operate de branduri cu renume, arată studiul.
  • Piața ar putea reveni la un grad de ocupare de 50-60% pentru hotelurile operate de branduri recunoscute spre finalul acestui an.
  • Vestea bună este că, în România, peste 50% din industria ospitalității este asigurată de turismul intern, spune Raluca Buciuc, Partner & Head of Valuation Services and Hospitality Advisory Services în cadrul Colliers International.

Piața hotelieră ar putea să înceapă să-și revină din toamnă dacă repornește în sezonul vacanțelor, susține Colliers International. Turiștii vor migra dinspre hotelurile mici locale către hotelurile operate de branduri cu renume.

Puternic afectați de criza generată de coronavirus, mulți hotelieri mizează pe redeschiderea în lunile de vacanță pentru a debloca activitatea și a începe să recupereze teren. Piața ar putea reveni la un grad de ocupare de 50-60% pentru hotelurile operate de branduri recunoscute spre finalul acestui an, în scenariul în care situația epidemiologică rămâne stabilă sau chiar începe să se îmbunătățească, apreciază consultanții Colliers International.

În București, gradul de ocupare a fost de doar 15% în martie și aprilie, iar majoritatea hotelurilor și-au închis porțile pentru a face față economic scăderii semnificative a cifrelor de afaceri. Declinul a fost mai mare decât în alte colțuri ale lumii, ținând cont că în Europa numărul de turiști s-a redus, în martie, cu doar 19%, iar la nivel mondial scăderea a fost de 57%, potrivit World Tourism Organization.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

„Vestea bună este că, în România, peste 50% din industria ospitalității este asigurată de turismul intern, care are toate premisele să se relanseze mai repede decât turismul internațional. În ceea ce privește turismul din București, o pondere importantă, de peste 60% din cerere, este creată de turismul de afaceri. Deși este posibil ca turistul corporate să își schimbe comportamentul, alegând, în unele cazuri, întâlnirile online în detrimentul deplasărilor, totuși, ne așteptăm ca acest segment al pieței să fie primul care deblochează cererea venită din partea turiștilor străini, chiar în viitorul foarte apropiat”, explică Raluca Buciuc, Partner & Head of Valuation Services and Hospitality Advisory Services în cadrul Colliers International.

Astfel, media gradului de ocupare în București ar putea ajunge la 40-45% la finalul acestui an, iar venitul pe cameră disponibilă al hotelurilor din Capitală ar putea înregistra același nivel ca cel de dinainte de pandemie, de aproximativ 87 euro, într-un an sau chiar un an și jumătate de la momentul declarării pandemiei.

Aproape 50% din numărul total de camere din Capitală sunt operate de către branduri internaționale sau branduri locale bine reprezentate și se bucură de un grad de încredere mult mai mare decât hotelurile operate local, cu un nivel de recunoaștere mic. Prin urmare, este posibil să aibă loc, ca primă tendință, mutarea din structuri de cazare locale către hotelurile operate de branduri cu renume, chiar dacă prețul plătit va fi mai mare.

România nu are un risc economic foarte mare pe fondul încetinirii activității sectorului turistic, acesta reprezentând momentan doar 3% din Produsul Intern Brut (PIB), față de Spania (12%), de exemplu, sau Ungaria, unde acest procent ajunge la 7%. Astfel, consultanții Colliers International se așteaptă ca turismul să fie susținut într-o proporție mai mare de alte sectoare economice, care își vor reveni mai repede, cum ar fi sectorul serviciilor sau transporturile și logistica.