• 18% dintre manageri se gândesc la demisie din cauza stresului generat de Gen Z.
  • 51% sunt frustrați, iar 44% simt stres în gestionarea Generației Z.
  • 27% dintre manageri ar evita să angajeze Gen Z dacă ar putea, arată statisticile.
  • Obiceiurile Generației Z scad productivitatea echipei, consideră 52% dintre manageri.
  • Managerii încă angajează tineri pentru a completa pozițiile de entry level și junior.
  • Managerii caută Gen Z pentru competențele digitale și adaptabilitatea la tech.

Te-ai gândit vreodată că o generație poate pune la încercare nervii celor din jur? În SUA,1 din 5 manageri ia în calcul demisia din cauza stresului provocat de Generația Z.

Pentru a se adapta la această generație majoritatea managerilor și-au schimbat stilul de lucru: oferă feedback mai frecvent, supraveghează mai atent task-urile și acordă mai mult timp pentru finalizarea acestora.

Cum percep managerii din România provocările legate de Generația Z? Sunt la fel de stresați ca cei din SUA?

„Aș spune la prima vedere că da, pentru că toți suntem provocati de generația tânără, ceea ce este absolut firesc. Toate generațiile au fost provocate de noile generații și este un lucru bun. Este un lucru care duce spre dezvoltare a structurilor, a leadership-ului, a modului de comunicare, în general spre bine.

Recomandări

SONDA PARKER ATINGE SOARELE
MUSK MIZEAZĂ PE AFD
SECRETE DESPRE UNIVERS
CE NU POȚI VIZITA ÎN 2025?
CÂT DE SĂNĂTOS E MOȘU?
SOLSTIȚIUL DE IARNĂ

Sigur, cu anumite chestiuni unde s-ar putea mai bine, dar aș spune că și liderii din România și managerii de echipe din România au aceleași provocări în ceea ce privește generația Z. Pentru că aici vorbim de nevoia de feedback, exact așa cum am văzut și în acest studiu. Vorbim despre nevoia de înțelegere, nevoia de explicare, nevoia de răspuns imediat, de reacție imediată”, a declarat Oana Botolan, expert HR, pentru Aleph News.

Ați observat și la noi schimbări în stilul de management pentru a se adapta tinerilor din Generația Z?

„Absolut, am observat și observăm în ultimii cinci ani cel puțin o schimbare înspre foarte bine a stilurilor de management, pentru că suntem obligați, nu neapărat că suntem noi minunați, ci pur și simplu pentru că nu se mai poate altfel.

Și aș corela această schimbare în bine cu o realitate din piața IT, unde sigur vorbim despre foarte mulți tineri, și unde dintre motivele de plecare din companie, relația cu managerul direct e pe locul 5. Ei bine, tilurile de leadership s-au îmbunătățit atât de mult încât nu mai reprezintă o pauză pentru părăsirea companiei și căutarea unui alt job. Într-o industrie în care avem foarte mulți tineri, deci cred că este destul de relevant. Dar cumva cred că în toate domeniile vine valul ăsta, că până la urmă asta e generația Z care vine din urmă”, a declarat Oana Botolan, expert HR, pentru Aleph News.

Ce așteptări are Generația Z în mod special și cum diferă acestea față de generațiile anterioare?

„Super rapid și generalizând, sunt foarte deștepți. Și sigur că au nevoie, au avut acces la informație și la foarte multă informație și la tehnologie din prima clipă. Și atunci au o capacitate de prelucrarea informației și de înțelegere mult mai mare și diferită. Și de informare, nu neapărat cea corectă. Aici mai e de lucrat, dar capacitatea este foarte mare. 

Deci aș spune că e vorba de nevoia de feedback permanent și rapiditatea cu care reacționează și au nevoie să se reacționeze față de ei. Și un alt aspect pentru care ne tot îl vedem în fața noastră și ne tot pregătim și se tot schimbă este cel legat de flexibilitatea muncii”, a declarat Oana Botolan, expert HR, pentru Aleph News.

Citește și