• SUA sunt responsabile pentru aproape jumătate din vânzările globale de jucării ale grupului Mattel.
  • Compania americană importă din China aproximativ 20% din produsele pe care le vinde în SUA.
  • Mattel a precizat că va reduce ponderea importurilor din China în SUA până sub 15% în 2026.

Grupul american Mattel, producătorul păpuşilor Barbie, a anunţat că renunţă la obiectivele sale financiare anuale şi totodată va majora preţurile la unele produse vândute în SUA, în condiţiile în care tarifele extinse anunţate de Administraţia Trump i-au majorat costurile cu input-urile, scrie The Guardian.

Donald Trump a recunoscut că tarifele sale ar putea duce la produse mai puține și mai scumpe în Statele Unite, spunând că copiii americani ar putea „avea două păpuși în loc de 30”, dar a insistat că China va avea mai mult de suferit de pe urma războiului său comercial.

„Dat fiind contextul macroeconomic volatil şi modificarea tarifelor, este dificil să facem estimări cu privire la modul cum vor evolua cheltuielile de consum şi vânzările Mattel în SUA până la finalul acestui an şi în sezonul sărbătorilor”, a informat grupul într-un comunicat de presă.

Recomandări

CCR VALIDEAZĂ ALEGERILE
ȘTIU PE CE LUME TRĂIESC
RUSIA RESPINGE ARMISTIȚIUL
100 DE ZILE CU BOLOJAN
SEX EDUCATION
BUGET, DECI EXIST

SUA sunt responsabile pentru aproape jumătate din vânzările globale de jucării ale grupului Mattel, iar compania americană importă din China aproximativ 20% din produsele pe care le vinde în SUA. Mattel a precizat că va reduce ponderea importurilor din China în SUA până sub 15% în 2026.

SUA şi China au majorat fiecare tarifele pe care le percep pentru bunurile pe care le importă din cealaltă ţară până la peste 100%, după ce preşedintele SUA, Donald Trump, a revenit la Casa Albă la începutul acestui an, în ceea ce a devenit un război comercial total între primele două economii ale lumii, care a dat peste cap lanţurile globale de aprovizionare.