- Managerii neinstruiţi ştiu cum să îşi „gestioneze” timpul
- Managerii fără experienţă „curăţă mizeria” predecesorilor lor
- Managerii nedescurcăreţi dau întotdeauna vina pe altcineva
Şefii neeficienţi ştiu să dea vina pe tine, să piardă timpul fără să îl fructifice. Sunt întotdeauna ocupaţi, se fac că înlătură mizeria lăsată de predecesor şi au întotdeauna o cale să iasă din belele, arată un studiu realizat de management-issues.com.
Pot fi multe exemple în acest sens. S-a realizat un top 10 despre aceste trăsături ale managerilor.
Managerii „răi” au o strategie de ieşire din orice situaţie
Când organizaţia este pe punctul de a trage la răspundere un manager pentru acţiunile sale, acesta trece la o altă organizaţie. Managerul şi-a pus la cale strategia de ieşire cu mult timp înainte şi are întotdeauna la îndemână un alt loc unde s-ar putea angaja.
Aceste semne pot ajuta la determinarea unei organizări proaste din partea unor manageri „găunoşi” care pot scădea performanţele unei organizaţii. Este bine să puteţi recunoaşte semnele unei gestionări defectuoase pentru a realiza rapid schimbările necesare pentru înlăturarea problemelor.
Acest tip de manageri sunt machiavelici
Cartea prinţului din 1513, Machiavelli, este la ei în sânge. Apelează la aceasta pentru sfaturi despre cum să practice strategii eficiente de „împărţire şi cucerire”.
Manipularea colegilor, angajaţilor şi a şefilor fac parte din ele. Cei vizaţi devin preocupaţi de a-şi apăra spatele în loc să se concentreze pe creşterile departamentului.
Managerii „răi” au ochi numai pentru acţionari
Managerii lucrează cu sârguinţă pentru satisfacerea acestor acţionari, chiar dacă acest lucru funcţionează în detrimentul intereselor pe termen lung ale organizaţiei. Ştiu cine le plăteşte salariul, adică acţionarul.
Managerii comunică pe o singură cale
Sunt capabili să organizeze un forum deschis pentru ca angajaţii să îşi exprime îngrijorările, întrebările şi sugestiile. Cu toate acestea, managerul rău simulează doar interesul pentru feedback-ul angajaţilor şi nu va acţiona de fapt în funcţie de ceea ce aude.
Dacă oamenii se plâng, managerul rău va folosi forumuri deschise împotriva participanţilor. Vor urma mai departe tot propriul plan.
Planurile lungi şi impresionante sunt „atuurile” managerilor defectuoşi
Planurile expansive, clare şi complexe impresionează întotdeauna conducerea.
Se pot face ipoteze şi condiţii prealabile în aceste planuri detaliate, care funcţionează drept garanţii atunci când conducerea începe să se plângă de obiectivele neatinse.
Managerii nedescurcăreţi dau întotdeauna vina pe altcineva
Au la dispoziţie o serie de scuze atunci când nu ating obiectivele departamentale. Dau vina pe rapoartele de management, deoarece acestea nu reflectă cu exactitate performanţa.
Propriile rapoarte arată că au atins obiectivele, bineînţeles. Îl învinovăţesc pe cel mai neeficient coleg, a fost vina lui sau a departamentului.
Aşadar, organizaţia trebuie mai întâi să angajeze pe cineva nou înainte de a se putea aştepta să lucreze la atingerea obiectivelor.
Managerii fără rezultate se descurcă numai de la distanţă
Acestor manageri le place să utilizeze indicatori de performanţă. Aceştia fac posibilă practicarea managementului hands-off.
Acest lucru face ca managerii să evite cu uşurinţă activităţile zilnice ale departamentului. Dacă ceva nu merge bine, pot evita responsabilitatea. Până la urmă nu erau acolo.
Managerii neinstruiţi nu ştiu cum să îşi gestioneze timpul
Managerii nu vor obţine niciodată rezultate optime de la departamentele lor.
Dar asta nu contează pentru ei. Prefera să aibă performanţe scăzute, decât să rişte să nu atingă ţinte înalte.
Managerii „răi„ sunt întotdeauna ocupaţi
Implicarea lor în foarte, foarte multe proiecte arată de fapt că se vor a fi atât de ocupaţi încât nu reuşesc să se ocupe de sarcinile de zi cu zi.
Se vor ocupa de acestea atunci când celelalte proiecte vor fi terminate. De cele mai multe ori, nu le vor termina niciodată.
Managerii fără experienţă „curăţă mizeria” predecesorilor lor – chiar şi atunci când nu există mizerie
În momentul în care managerul este proaspăt învestit în funcţie pretinde faptul că predecesorul său a lăsat atatea greşeli în spate, încât va dura un timp îndelungat pentru a duce lucrurile într-o direcţie bună.
În acest fel se sustrage din a lucra la lucrurile pe care le are de făcut pentru a îndepărta greşelile celui pe care îl înlocuieşte.