• Să dormi mai mult poate fi mai bine decât să ai bani în plus în bancă atunci când vine vorba de creșterea fericirii.
  • Un nou sondaj realizat pe 2.000 de adulți arată că 40% dintre cei care sunt foarte fericiți” cu viața lor au mai multe șanse să aibă un somn „excelent”.
  • Cercetarea, realizată de Natrol și OnePoll, arată că, în medie, o persoană are 10 nopți nedormite pe lună.

Să dormi mai mult poate fi mai bine decât să ai bani în plus în bancă atunci când vine vorba de creșterea fericirii. Un nou sondaj realizat pe 2.000 de adulți arată că 40% dintre cei care sunt foarte fericiți” cu viața lor au mai multe șanse să aibă un somn „excelent”.

Deși 72% dintre toți respondenții se simt în largul lor în viața de zi cu zi, unul din cinci respondenți afirmă contrariul, (18%) se simt astfel în medie trei zile pe săptămână. Lipsa unui somn de calitate (45%) a fost principalul motiv, urmat de stres (43%), lipsa exercițiilor fizice sau a motivației (38%), lipsa vieții sociale (34%) și epuizarea din cauza vieții de acasă (33%).

Pentru a-și spori fericirea, oamenii cred că trebuie să se simtă mai puțin stresați (45%) și mai odihniți (43%) – deși petrecerea mai mult timp cu copiii lor (38%) sau obținerea unei creșteri salariale sau a unei promovări la locul de muncă (36%) ar putea, de asemenea, să-i facă mai fericiți. Cercetarea, realizată de Natrol și OnePoll, arată că, în medie, o persoană are 10 nopți nedormite pe lună. Acest lucru ar putea explica de ce 71% dintre toți cei intervievați se simt ca niște supereroi care pot lupta cu lumea atunci când dorm toată noaptea. Alți 40 spun că sunt mai predispuși să mănânce mai sănătos și să meargă la sală (35%).

Recomandări

DE CE S-A PRĂBUȘIT ELICOPTERUL CU RAISI
CNN: HAGA CERE ARESTAREA LUI NETANYAHU
CE URMEAZĂ ÎN IRAN
TAYLOR SWIFT, ÎN SLUJBA DOMNULUI
SCARLET JOHANSSON CRITICĂ OPENAI
RAISI ȘI DELEGAȚIA AU MURIT

Aproape patru din cinci dintre toți respondenții sunt mai predispuși să fie mai intimi cu partenerii lor (38%), să pregătească o masă gătită în casă (37%) și să petreacă mai mult timp cu copiii lor (35%) cu un somn bun. Pe de altă parte, 56% se tem că un somn prost ar putea afecta negativ somnul partenerului lor.

A trăi în prezent poate fi dificil, deoarece înseamnă că trebuie să renunțăm la grijile legate de trecut și de viitor. Fără un somn bun, concentrarea și productivitatea noastră sunt afectate, ceea ce ne face să ne îngrijorăm și să ne stresăm și mai mult”, spune Hanan Wajih, director de marketing la Vytalogy Wellness, într-un comunicat. „Dar când dormiți în mod constant și mai bine, vă treziți revitalizați și concentrați.”

De ce este nevoie pentru a dormi bine?

Respondenții au împărtășit, de asemenea, ce trebuie să aibă pentru un somn bun: perne confortabile (50%), stabilirea temperaturii ideale în cameră (49%) și oprirea dispozitivelor electronice cu o oră înainte de culcare (34%). Aproape o treime dintre respondenți preferă să citească o carte și să asculte muzică sau podcast-uri (ambele 30%) înainte de a se culca. Pentru un sfert dintre respondenți, melatonina este esențială pentru un somn de calitate (25%). În general, aproape șase din zece respondenți spun că sunt hotărâți să nu lase ca un somn slab să îi împiedice să își trăiască viața (58%).

Pentru mulți oameni, descifrarea codului pentru un somn bun a fost imposibilă din cauza multitasking-ului și a stilului de viață ocupat cu care ne-am obișnuit”, continuă Wajih. „Cu toate acestea, un somn consistent și mai bun nu trebuie să fie imposibil. Concentrarea pe bunăstarea mentală și fizică este esențială pentru un somn bun. Permițându-vă să vă aliniați mișcările corpului cu gândurile pentru a adormi mai repede, a adormi mai mult timp și a vă trezi cu o minte mai clară și mai calmă.”

Metodologia sondajului:

Acest sondaj aleatoriu efectuat la întâmplare pe 2.000 de americani din populația generală a fost comandat de Natrol între 27 și 28 octombrie 2022. Acesta a fost realizat de compania de cercetare de piață OnePoll, ai cărei membri ai echipei sunt membri ai Societății pentru Cercetare de Piață și au calitatea de membri corporativi ai Asociației Americane pentru Cercetare de Opinie Publică ( AAPOR ) și ai Societății Europene pentru Cercetare de Opinie și Marketing ( ESOMAR ).