• Vânzările de discuri vinil în Statele Unite le-au depășit pe cele de CD
  • Este pentru prima dată, după anii ’80, când industria de viniluri o depășete pe cea a CD-urilor

În epoca digitală, nostalgicii se întorc la discurile de vinil. Anul acesta, vânzările de vinil le-au întrecut pe cele de CD-uri în Statele Unite, pentru prima dată din anii 80.

Din totalul de muzică vândută în acest an în format fizic: 376 de milioane de dolari. Americanii au cumpărat vinil de 232 de milioane de dolari.

Şi în România acest trend ia amploare. Melomanii investesc bani frumoşi în pick-upuri şi în viniluri rare. Un clasic precum Metallica valorează cam 100 de dolari, în timp ce un vinil cu melodii ale Selenei Gomez costă 30 de dolari.

Recomandări

BANII PENTRU UCRAINA RĂMÂN ÎN SUA
NO MORE EMMA?
CE FACEM CU POLUAREA?
SORANA MERGE ÎN TURUL 3 LA MADRID OPEN
ECONOMIA AMERICANĂ ÎNCETINEȘTE
CIOLACU ÎNCHEIE DISCUȚIILE CU PIEDONE

„A fost uşor pus în umbră de tot ce s-a făcut digital începând de la mijlocul anilor 80 numai că şi digitalul este într-un con de umbră datorită unor alte modalităţi de a asculta muzică. Vinilul în sine este un obiect de cult, iar sunetul analog prin definiţie este o referinţă 1.40

Lumea ascultă din nou vinil pentru că unu la mână, nu prea se mai face muzică, doi la mână, muzica nu mai sună şi trei la mână, vinilul este o revelaţie.

Afacrerea merge ok datorită valenţelor sau oportunităţilor pe care le oferă vânzările online. Vinilul nu este un fetish sau o modă, e pentru cine iubeşte muzica care, în acelaşi timp este curios. Este o gamă largă de oameni ce se găsesc în ceea ce înseamnă vinil”, spune Petrică Cernat, proprietar magazin de viniluri Music Box Bucureşti.

Cu toate astea, nu de aici s-au făcut cei mai mulţi bani în industrie, şi nici din vânzările digitale. Streamingul e la putere pentru prima dată în istorie. Din publicitatea de pe serviciile de streaming au venit 420 de milioane de dolari.