Actualizare 12:00. Mecanicul trenului care a provocat accidentul de la Feteşti avea alcoolemie de 0,40 mg/l alcool pur în aerul expirat, au stabilit poliţiştii din Ialomiţa.

Bărbatul a fost transportat la Spitalul Municipal Feteşti pentru a-i fi recoltate probe biologice de sânge pentru stabilirea cu exactitate a alcoolemiei.

În continuare poliţiştii continuă cercetarea la faţa locului alături de celelalte autorităţi competente în domeniu pentru stabilirea cu exactitate a cauzelor şi împrejurărilor producerii evenimentului feroviar.

Recomandări

ISRAELUL A ATACAT IRANUL
CINE ÎNCEARCĂ SĂ-L ASASINEZE PE ZELENSKI?
ONU DECIDE DACĂ RECUNOAȘTE SAU NU AUTORITATEA PALESTINIANĂ
CE SECRETE ASCUNDE CHINA
CUM ÎNGRIJEȘTI MEDIUL ÎNCONJURĂTOR
FRANCEZII SUNT PESIMIȘTII EUROPEI

Știrea inițială:

Întrebat ce ar fi cauzat accidentul feroviar de la Feteşti, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a spus, joi dimineaţa, la un post de televiziune, că, cel mai probabil, conductorul trenului a adormit la volan şi se afla sub influenţa alcoolului.

„Vreau să transmit un semnal destul de clar către aceşti operatori de marfă din zona privată, pentru că, în fine, de la stat a mai rămas un singur operator, că nu se mai pot juca cu siguranţa pe sistemul feroviar. Un tren de marfă a intrat în spatele altui tren trecând peste toate semnalele. Din primele informaţii pe care le avem de la faţa locului, sistemul de siguranţă automat care ar fi trebuit să frâneze trenul nu era funcţional. Ancheta o să spună de ce, o să primim chiar o primă informare chiar în cursul zilei de astăzi. Lucrurile nu erau în regulă nici cu mecanicul de locomotivă. Din ce am înţeles, da (ar fi adormit – n.r.), dar o să stabilească ancheta. Înţeleg că era şi sub influenţa alcoolului”, a spus Cătălin Drulă.

Trafic feroviar reluat între Bucureşti şi Constanţa, dar pe porţiuni trenurile au locomotive Diesel

A fost reluată circulaţia feroviară spre şi dinspre litoral, pe ruta directă Bucureşti – Constanţa, însă între staţiile Ovidiu – Feteşti – Bărăganu, garniturile circulă tractate cu locomotive Diesel.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA transmite, joi la prânz, că trenurile de călători care circulă spre şi dinspre litoral şi-au reluat traficul pe ruta directă Bucureşti – Constanţa, însă pe intervalul de staţii Ovidiu – Feteşti – Bărăganu, garniturile circulă tractate cu locomotive Diesel.

„Trenurile de călători spre şi dinspre Litoral şi-au reluat circulaţia pe ruta directă Bucureşti – Constanţa şi retur, traficul desfăşurându-se în condiţii normale (cu tracţiune electrică) până în staţia Ovidiu, staţie din care garniturile sunt tractate cu o locomotivă Diesel până în staţia Bărăganu, de unde îşi continuă călătoria, în condiţii normale de trafic, cu locomotivele electrice. Menţionăm faptul că această măsură are drept scop reluarea circulaţiei pe ruta directă Bucureşti – Constanţa şi retur, evitând astfel redirecţionarea trenurilor pe variantele ocolitoare, şi reducerea minutelor de întârziere acumulate în graficul de circulaţie”, a spus Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al CFR SA.

Pentru intervenţiile care se desfăşoară în staţia Feteşti, Sucursala Regională CF Constanţa s-a mobilizat cu personal de specialitate şi cu utilaje de intervenţie, urmând să acţioneze pentru ridicarea şi repunerea pe şină a vagoanelor de marfă, deraiate şi răsturnate, cu un tren-macara de mare tonaj (250 de tone), cu două drezine pantograf pentru remedierea deranjamentelor la sistemul de alimentare cu energie electrică şi cu personal specializat pentru reparaţii la liniile de cale ferată şi la firul de contact.

De asemenea, de la Regionala CF Bucureşti va fi îndrumată pentru intervenţiile din staţia Feteşti şi o a doua macara de mare tonaj, de 125 de tone, cu care se va acţiona la faţa locului.

Sursa foto: clubferoviar.ro