- Fundația Transylvania College de la Cluj vine în ajutorul profesorilor
- Fundația a creat programul “Profesori fericiți pentru România”
- A ajutat până acum sute de profesori să construiască pedagogii bazate pe știința educației pozitive
Pandemia a scos la lumina probleme care stăteau ascunse de mult timp în școlile din România. Forțați să se adapteze noii metode de învățare, profesorii au avut de suferit. Studiile arată că peste 50% dintre profesorii începători părăsesc profesia în primii 5 ani de predare. Cauza principală este stresul.
„Un profesor în România are nevoie în primul rând de pregătire la nivelul secolului XXI. Noi toți am fost pregătiți pentru secolul XX în care profesorul a fost pregătit să predea materia și copiii să dea niște examene. Paradigma în care trăim astăzi este total diferită”, a spus Simona Baciu, fondatorul programului Profesori fericiți pentru România.
Fundația Transylvania College de la Cluj vine în ajutorul profesorilor. A creat programul “Profesori fericiți pentru România”. A ajutat până acum sute de profesori să construiască pedagogii bazate pe știința educației pozitive. Și asta, gratuit.
Până să învețe, Gabriela își amintește că, de multe ori, stresul și presiunea de la catedră au îndemnat-o să renunțe.
„Un exemplu a fost presiunea părinților. De la părinți care veneau să se plângă că la clasa pregătitoare copilul lui încă nu știe să citească după două luni de școală. O altă presiune ar fi mediul în care am lucrat, era un mediu agresiv, de multe ori am avut sentimentul că nu sunt capabilă să fac față”, a spus Gabriela Secoșan, profesor și director program Profesori fericiți pentru România.