• România e sub media internaţională la rezultatele testării TIMSS
  • Dragoş Iliescu: Investiţia în zona de jos ne-ar aduce mult mai sus în aceste topuri
  • România înregistrează cel mai mare procent de analfabetism ştiinţific şi numeric

Nu e nicio surpriză că România înregistrează cel mai mare procent de analfabetism ştiinţific şi numeric din Uniunea Europeană. Asta înseamnă că stăm cam prost la matematică şi la ştiinţe.

Asta arată rezultatul studiului TIMSS 2019, o evaluare internaţională la care au participat peste 580.000 de elevi din întreaga lume.

Rezultatele obţinute de elevii români de clasa a VIII-a care au participat la testare ne clasează sub media internaţională, cu un scor de 479 de puncte.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Dragoș Iliescu, profesor Facultatea de Psihologie şi responsabil testare TIMSS 2019: „Ce ne trage în jos este procentul de copii care nu performează nici măcar la limita inferioară a literaţiei de bază, a alfabetizării, deci acei 22% de copii care au anumeraţie, lipsă de alfabetizare, iliteraţie numerică.

Marea problemă a României, mai degrabă, e că neglijăm o cantitate semnificativă, practic un sfert din copiii României nu sunt funcţionali pe aspecte absolut fundamentale. Investiţia în zona asta de jos ne duce mult mai sus decât investiţia în zona copiiilor foarte buni.”

România ar putea totuși să urce în clasamentele internaționale. Explică cum expertul în educaţie, Rareş Cîrligeanu.

Rareş Cîrligeanu: „Elevii în loc să rezolve o problemă şi să o înţeleagă, şi aici mă refer strict la matematică, ei învaţă algoritmul de rezolvare. Lucrul ăsta se poate corecta prin a modifica modul în care sunt evaluaţi, dar şi mai din timp, modul în care sunt făcute problemele cu care ei lucrează şi care practic le exersează cunoştinţele.

Ar trebui să înţeleagă de ce a învăţat formula respectivă, la ce se aplică noţiunea respectivă şi cum se leagă acea noţiune de alte noţiuni pe care le-a învăţat în trecut şi de alte materii eventual.”