• Criza COVID-19 ameninţă creşterile înregistrate în sănătate şi educaţie în ultimii 10 ani
  • România a obţinut un scor de 0,58 faţă de 0,6 în urmă cu zece ani, potrivit Băncii Mondiale
  • Un copil din România are parte, în medie, de doar 8,4 ani de şcoală

În ultimul deceniu, anii de şcoală pe care un copil se presupune că îi va termina au suferit scăderi în România. O arată o nouă analiză a Băncii Mondiale, care include 174 de ţări, adică 98% din populaţia întregii planete şi care arată creşterile raportate în sănătate şi educaţie până la începutul crizei generate de coronavirus.

În top, România s-a clasat sub ţări precum Kazahstan, Uzbekistan şi Muntenegru

– La nivel global, cel mai mare scor al capitalului uman se găseşte în Singapore (0,88%)

– Cel mai slab scor al capitalului uman se înregistrează în Sudanul de Sud (0,31%)

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

– Estonia a obţinut cel mai mare scor – 0,78 din 27 de ţări ale Europei emergente şi Asiei centrale

– Un copil născut în Estonia poate atinge 78% din productivitatea unui adult sănătos cu studii superioare

Astfel, în Indicele pentru Capital Uman din 2020, România a obţinut unul dintre cele mai dezamăgitoare rezultate – 0,58 faţă de 0,6 în urmă cu zece ani.

Astăzi, un copil născut în România se poate aştepta să termine doar 11,8 ani de şcoală, comparativ cu 12,6 în 2010. În ceea ce priveşte calitatea învăţăturii, Banca Mondială estimează că un copil din România beneficiază în medie de doar 8,4 ani de şcoală. La capitolul sănătate, un adolescent de 15 ani din România are 88% şanse să atingă vârsta de 60 de ani, faţă de 93% în Franţa şi 95% în Suedia.