• Angajați din peste 30 de școli din București nu și-au primit salariile
  • Anunțul a venit de la Federaţia Sindicatelor din Educaţie ”Spiru Haret”
  • Și în luna decembrie a anului trecut au fost întârzieri la plata salariilor

Dupa ce că au bani puțini, nici nu le vin la timp. Salariile profesorilor și educatorilor sosesc greu în București, acuză sindicaliștii din educație. Pe lista întârzierilor sunt salariați din grădiniţe, şcoli și licee din sectoarele 1 și 2, plus toate unităţile de învăţământ special din Bucureşti.

Sindicaliștii spun că Ministerul Educației nu a deblocat programul de salarizare. Și asta pentru că numărul de angajați din București ar fi mai mare decât cel pe care Ministerul este dispus să îl finanțeze.

Marius Ovidiu Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret“: „În cele 30 de unități de învățământ din Capitală sunt sute de angajați afectați de întârzierea plății salariilor. Putem atrage atenția angajatorilor, Inspectoratului Școlor și Ministerului Educației că angajatorul este direct responsabil de neplata la timp a drepturilor salariale. Se poate ajunge în situația în care se vor plăti daune interese în favoarea salariaților pentru orice zi de întârziere“.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

În Educație se va investi substanțial când «o zbura porcul» pentru că la noi vrem calitate, dar fără a investi în absolut nimic. Avem nevoie de resursă umană, dar nu putem angaja nimic“, mai spune președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret“.

Suntem într-o situație îngrijorătoare. Sunt școli care au angajat personal, dat fiind faptul că efectivele au crescut pe baza aprobărilor date de Inspectoratul Școlar. Acest lucru s-a întâmplat în luna decembrie. Oamenii aceia au fost angajați pe bază de concurs, li s-au încheiat contracte de muncă, au primit banii pe o lună, iar acum din start nu mai pot fi plătiți. Cu alte cuvinte, directorii instituțiilor de învățământ sunt puși într-o situație imposibilă“, adaugă Marius Ovidiu Nistor.