• Cel mai mare furnizor mondial de programe educaționale pentru copii și tineri între 5 și 19 ani oferă acum, în premieră, programul Early Years (educație timpurie) în România.
  • Noul program include învățarea pe bază de joc, ce ajută copiii să-și dezvolte abilitățile în sala de clasă și în afara ei.
  • România se numără printre primele țări din lume care adoptă acest program.

Cambridge, cel mai mare furnizor de programe educaționale din lume, își lansează în România primul său program de educație timpurie, care va contribui la procesul de educație a copiilor începând de la vârsta de 3 ani. În baza acestui program, toate disciplinele sunt predate în limba engleză, ajutându-i pe copii să capete de la vârste fragede abilități de exprimare în această limbă, alături de abilitățile în limba maternă. Astfel, copiii beneficiază de noi oportunități, întrucât programa Cambridge era disponibilă doar începând cu clasele primare.

Noul program, bazat pe implicarea copiilor prin joacă, a fost lansat la nivel internațional, fiind creat de experții Cambridge pentru a oferi copiilor cu vârste între 3 și 6 ani cel mai bun start educativ în viață. Acesta îi ajută să marcheze cu succes cele mai importante etape și să obțină performanțe atât în sala de clasă, cât și în afara ei.

Cambridge Early Years va constitui prima etapă a Cambridge Pathway prin o serie de programe școlare internaționale care constituie un parcurs școlar unitar de înaltă calitate, conceput pentru succesul educațional al copiilor cu vârste între 3 și 19 ani.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Numeroase studii confirmă faptul că procesul de învățare început din primii ani de viață este esențial. Studiul „Educația timpurie și bunăstarea copiilor”, al Organizației pentru Cooperare Economică și Dezvoltare (OECD), arată că, printre alte beneficii, educația timpurie de înaltă calitate, comparativ cu unele de nivel mediu, pot dubla viteza de achiziții în ce privește înțelegerea verbală la copii.

Prin decizia de a-și extinde seria de programe, Cambridge va ajuta școlile din România și din întreaga lume să-și îmbogățească oferta de educație timpurie. Acest lucru va putea aduce beneficii pentru părinți și profesori pe măsură ce copiii avansează în procesul educațional.

Rod Smith: Cu toții știm că primii ani de viață ai unui copil sunt cruciali pentru dezvoltare

Rod Smith, director general al Grupului pentru Educație Internațională la Cambridge, explică: „Cu toții știm că primii ani de viață ai unui copil sunt cruciali pentru dezvoltarea lui. Cercetările demonstrează că, cu cât îi sprijinim mai bine pe copii în această etapă, cu-atât mai mare va fi impactul pozitiv asupra viitorului lor. Noul nostru program Cambridge Early Years are la bază expertiza de neegalat a Cambridge în domeniul educației de înaltă calitate pentru a ajuta școlile din România să le ofere copiilor cât mai multe experiențe interesante și stimulative de învățare – profitând la maximum de această etapă importantă a dezvoltării creierului și asigurându-le copiilor un start bun în viață”.

Curricula Cambridge Early Years a fost deja implementată cu succes și în România, la Fram School din Sibiu, prima școală din țara noastră care oferă acest program. Peste 70 de mici cursanți beneficiază de program începând din luna septembrie a acestui an.

„Cambridge Early Years aduce tot ceea ce avea nevoie școala noastră pentru a oferi o educație timpurie de înaltă calitate: este un curriculum bine structurat, cu resurse de înaltă calitate, dezvoltare profesională adecvată și evaluare adaptată vârstei. Este structurat perfect pentru a răspunde nevoilor elevilor a căror limbă maternă nu este engleza. Intenționăm să introducem Cambridge Early Years inițial la grupele de vârstă 4-5 ani și 5-6 ani, urmând să îl extindem treptat și la vârsta de 3-4 ani. Programul oferă totodată un foarte bun sprijin pentru profesori, oferindu-le sfaturi si suport despre cum să implementeze curricula și cum să-i ajute pe cei mici să facă tranziția către școala primară. Cambridge ne-a furnizat o mulțime de informații despre program prin intermediul platformei School Support Hub și am avut, de asemenea, acces la prezentări informative de inițiere, broșuri, seminarii online și ghiduri”, spune Ileana Vrânceanu, fondatoarea Fram School.

Învățare bazată pe joc, care susține tranziția către școala primară

Pentru dezvoltarea programului Cambridge Early Years, Cambridge a realizat o cercetare internațională asupra obiectivelor curriculare din sisteme educaționale performante și a analizat cele mai bune practici în educația preșcolară, precum și elementele care aduc cel mai mare impact.

Cercetarea a avut ca rezultat 12 principii-cheie care guvernează acest program. Principiile programului au fost elaborate în colaborare cu specialiști, cercetători și practicieni de talie mondială din domeniul educației timpurii. Importanța învățării bazate pe joc și nevoia de face o tranziție graduală a elevilor către învățământul primar sunt două dintre principiile care au ghidat dezvoltarea fiecărui element al programului. Astfel, copiii dobândesc de la o vârstă fragedă nu doar cunoștințe, ci și competențele esențiale pentru a naviga și a se adapta la o lume care se schimbă din ce în ce mai rapid.

Programul Cambridge Early Years oferă o structură flexibilă pentru a susține progresul fiecărui copil și poate fi adaptat nevoilor fiecărei școli din România, oferind resurse pentru o implementare personalizată.

Resursele și evaluările special create pentru clasă îi vor ajuta pe profesori să înțeleagă progresul fiecărui copil și, în același timp, să încurajeze dezvoltarea acestuia din toate punctele de vedere, inclusiv dincolo de sala de clasă.

„Știm că o educație timpurie eficientă poate fi benefică pentru întregul parcurs academic al unui copil, de aceea sunt încântată că adăugăm această nouă etapă la Cambridge Pathway. Acest lucru era deja solicitat de către școli. Programul nostru Cambridge Early Years include cele mai bune abordări puse în practică în întreaga lume, venind cu un sprijin cuprinzător pentru profesori. Ne dorim să ajutăm școlile din România să sprijine dezvoltarea pe termen lung a copiilor, ca să-i ajutăm să fie pregătiți pentru viitoarele provocări. Copiii vor putea dobândi competențe de la vârste fragede și vor fi pregătiți să învețe ulterior într-o școală internațională dacă doresc. Este important de menționat faptul că programa Cambdrige International Education este reglementată și recunoscută de către Ministerul Educației din România, iar diplomele obținute pot fi echivalate cu diploma de bacalaureat național”, a declarat Steluța Ștefănescu, consultant si reprezentant Cambridge International Education în România.

Coerență pentru educația timpurie

Cercetările efectuate de Cambridge în școli din întreaga lume au arătat că programele de educație timpurie pot fi lipsite de coerență, fiind alcătuite dintr-un amestec de resurse, programe școlare, evaluări și tipuri de formare diferite. Acest lucru poate îngreuna înțelegerea modului în care copiii progresează sau identificarea acelor abordări care au cel mai bun impact asupra dezvoltării lor.

Asigurând funcționarea optimă a tuturor acestor elemente, Cambridge ajută școlile să ofere elevilor lor o educație timpurie cuprinzătoare și de înaltă calitate.

Citește și: