• Sorin Cîmpeanu a precizat că nu este nevoie de abrogarea ordinului comun al Ministerelor Educației și Sănătății.
  • Încetarea stării de alertă înseamnă, în educație, revenirea totală la starea de dinainte de Legea 55” și “întoarcerea strictă la prevederile Legii educației nr 1/2011”.

Încetarea stării de alertă presupune, în educație, „revenirea totală la starea de dinainte de Legea 55” și întoarcerea strictă la prevederile Legii educației nr 1/2011”. În fapt, asta înseamnă că „se anulează atât toate restricțiile, cât și toate facilitățile”, a declarat pentru Edupedu.ro ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

În acest sens, elevii nu mai sunt obligați să meargă cu măști la școală. Astfel, masca se păstrează cu titlu de recomandare, alături de respectarea regulilor de igienă, iar facultățile și școlile nu mai pot organiza cursuri online sau examene online, potrivit oficialului.

Sorin Cîmpeanu a precizat că nu este nevoie de abrogarea ordinului comun al Ministerelor Educației și Sănătății, care a reglementat până acum funcționarea școlii în timpul pandemiei COVID-19.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

„Ordinul comun este emis în baza Ordonanței de Urgență nr. 141 din 2020 și a Legii 55 din 2020. Ieșirea din starea de alertă echivalează cu faptul că acest ordin comun își încetează automat valabilitatea“, a precizat pentru Edupedu.ro ministrul Educației.

În septembrie 2021 ministrul Educației a declarat, în cadrul unei dezbateri online organizate de Edupedu.ro în parteneriat cu DOVE, că odată cu terminarea stării de alertă, orice posibilitate de predare în online va înceta până când aceste forme de predare nu vor fi evaluate, mai apoi autorizate și mai apoi acreditate.

Ce presupune acreditarea de către ARACIS, conform legii educației

Referitor la posibilitatea organizării de cursuri online, Sorin Cîmpeanu a afirmat că, în cazul universităților, legea educației definește cele trei forme de organizare a învățământului universitar: cu frecvență (zi) / cu frecvență redusă / la distanță. Aceste forme sunt acreditate de ARACIS, în urma evaluării.

„Odată cu ieșirea din starea de alertă, dispare singurul fundament legal (Legea 55) care permitea derogare de la acest lucru”, a declarat ministrul Educației.

Oficialul a continuat că „școlarizarea fără certificarea calității de către ARACIS poate conduce la nerecunoașterea diplomelor românești“.

„Pentru viitor, va trebui să gândim modalitatea în care se realizează acreditarea, pentru a se putea organiza cursuri online. Dar asta va presupune cu siguranță evaluări ale resursei umane, ale infrastructurii fizice și IT, proceduri“, a declarat Sorin Cîmpeanu.