• Expertul în educație, Marian Staș, consideră că într-o clasă de elevi ar trebui să existe un echilibru.
  • 9 din 10 profesori spun că numărul mare de elevi dintr-o clasă are un efect negativ asupra progresului.
  • Cătălin Ciupală, profesor de matematică, confirmă că aglomerația din clase îi afectează pe elevi.

Numărul prea mare de elevi la clasă afectează progresul și comportamentul elevilor, avertizează profesorii britanici. Potrivit unui sondaj britanic, 9 din 10 profesori spun că numărul mare de elevi dintr-o clasă are un efect negativ asupra progresului, iar trei din patru cred că dimensiunea claselor este în creștere. Cătălin Ciupală, profesor de matematică, confirmă acest lucru.

„Pot să zic că este foarte dificil și din ce în ce mai dificil. Clasele, în general au 30 de elevi. Acum, mai nou nu putem avea mai mult de 28 de elevi într-o clasă, ceea ce este un plus, pentru că până acum puteam avea maxim 32 de elevi într-o clasă. Pentru mine este foarte dificil să am peste 25 de elevi într-o clasă. Este o diferență foarte mare, atunci când, din varii motive, anumiți elevi lipsesc. Este mai liniște în clasă, pot să explic mai bine, este atmosfera mai caldă”, a transmis Cătălin Ciupală, profesor de matematică.

Expertul în educație, Marian Staș consideră că într-o clasă de elevi ar trebui să existe un echilibru, atunci când vine vorba de numărul acestora.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

„Nici nu merg în extrema cealaltă de 1, 2 ,3 copii, dar în general, atunci când vine vorba de o învățare eficientă, echipe, grupe, de câte 10, 15, 12 copii, hai 20, sunt mult mai recomandate. În același timp, e limpede că atunci când sunt foarte mulți copii este imposibil de acordat atenție tuturor și atunci dintr-o dată lucrurile se diluează”, a declarat Marian Staș, expert în educație.