• Polițiștii vor vorbi despre prevenirea bullying-ului și cum să fie în siguranță online și pe stradă.
  • Elevii vor fi evaluați teoretic și practic pentru a verifica ce cunoștințe au.
  • Vișoianu: Proiectul pilot testează modul în care copiii învață competențe esențiale.

Elevii din clasele primare din două școli din București vor învăța cum să fie mai în siguranță, atât la școală, cât și în afara ei. Proiectul „Smart and safe” le oferă întâlniri interactive cu polițiști și voluntari. Cei mici vor discuta despre siguranța pe stradă, online și despre cum pot evita pericolele. Vor învăța și ce să facă în cazuri de urgență, cu ajutorul Crucii Roșii. Proiectul se desfășoară între aprilie și iunie 2025. La final, copiii vor fi testați pentru a vedea ce au învățat. Daniela Vișoianu, expert în educație, spune că elevii trebuie să învețe lucruri utile pentru viața de zi cu zi, încă din clasele primare, pentru a preveni riscurile viitoare.

Ce importanță au proiectele pentru formarea comportamentului la copii?

Daniela Vișoianu, expert în Educație: „Sistemul de educație din România are descris un nou profil de absolvent, în sensul în care există un tablou, o busolă, care ne spune ce competențe trebuie să aibă elevii din România la finalizarea unor cicluri de învățământ, respectiv la clasa a IV-a, clasa a VIII-a și la finalul liceului. Aceste competențe nu pot fi dobândite doar prin transfer de cunoștințe, adică printr-un proces prin care cineva predă, ci presupune construirea de experiențe de învățare.

Dacă s-a întâmplat ceva fundamental în științe la nivel mondial în ultimii 20-30 de ani, acestea sunt rezultatele pe care le avem ca urmare a cercetărilor asupra creierului și a modului în care acesta funcționează. Încă e o cutie neagră, nu știm pe de plin cum și unde exact, în ce loc, în creier, se înmagazinează informațiile de către copii atunci când învață sau de către adulți atunci când învață. Cum operăm cu această stocare de informații pentru găsirea de soluții la problemele cu care ne confruntăm. Dar știm că în școală e nevoie de experiențe de învățare și dacă ne uităm fiecare dintre noi la trecutul nostru, ne aducem aminte călătorii, excursii, un invitat deosebit, o poveste, o zi a națiunilor sau a Europei, un tip de experiență, o cifră sau o literă sau un fel de a rezolva o problemă de matematică care e asociată cu anumite stare și cu anumite emoții.

Recomandări

NU-L ASCULTĂ ȘI PACE
AMERICA FIRST!
NIRENBERG E AMBASADOR SUA
CE SPUNE MUSK?
PAPA VREA PACEA
BEC VALIDEAZĂ TURUL 2

Legea nouă din 2023 încearcă să evite introducerea de ore suplimentare în programul elevilor și vorbește de anumite module. Sunt cinci module în structura de an școlar. Să spunem că în cel de primăvară vorbești despre siguranța online sau în cel de iarnă vorbești despre siguranța ruțieră în momentul în care avem zăpadă, ghețuș sau ploaie”.