- În România, să primești feedback de la profesor nu este un lucru des întâlnit
- Dinu Laurențiu, profesor, oferă feedback atât elevilor, cât și părinților
- Consiliul Național al elevilor lucrează la o metodologie de acordare a feedback-ului
În țările nordice, precum Danemarca și Finlanda, elevii sunt obișnuiți să primească feedback de la profesori. România nu excelează la acest capitol. Sunt, însă, și școli private unde lucrurile stau altfel.
Dinu Laurențiu este profesor de geografie la Colegiul Național de Informatică, din Capitală și spune că el oferă feedback oră de oră nu doar elevului, ci și părintelui. Acesta trebuie să știe cum se descurcă copilul și ce trebuie să mai îmbunătățescă.
„Noi încercăm să facem întâlniri cu părinţii, în ideea în care părintele nu vrea doar un mesaj. Intrăm cu părinţii în live şi le expunem ceea ce vedem noi la copiii lor. Profesorul trebuie să dea feedback copiilor şi feedback-ul te poate motiva să fii mai bun. Acord mult timp pentru asta pentru că e foarte important să ştiu eu că ei au înţeles, poate peste 80% din clasă”, spune profesorul.
Silviu Morcan este secretar executiv în Consiliul Național al Elevilor și spune că și în școlile de stat actul învățării – predării ar trebui să se desfășoare la fel. Dar recunoaște și el că mai avem mult pănă să ajungem acolo.
„Cultura feedback-ului nu a fost bine înrădăcinată în sistemul nostru de învăţământ. Notele chiar nu reflectă cu adevărat cunoştintele elevului. Noi în Consiliul Naţional al Elevilor chiar pregătim acum o metodologie de acordare a feedback-ului semestrial pentru că elevii au dreptul acesta, de a acorda feedback anonim profesorilor de la clasă şi înaintăm către minister nişte propuneri”, spune Silviu Morcan.