• Daniel David: „Unii profesori folosesc metode plictisitoare de predare”.
  • Manualele vor fi regândite iar Ministerul lucrează la un curriculum pentru liceu.
  • D. David: „Profesorii folosesc metode care nu implică elevii în actul educațional”.

„Unii profesori au metode plictisitoare de predat”, susține Ministrul Educației, Daniel David. Acesta spune că astfel de metode îi îndepărtează pe elevi de procesul educațional în timp ce recunoaște că nici conținutul manualelor nu este cel mai atractiv. Cum facem educația mai interesantă și mai adaptată nevoilor elevilor?

Cum pot fi modernizate metodele de predare?

Cătălin Ciupală, profesor de matematică: „Nu aș pune accent pe metodele de predare. Pentru a fi o oră interactivă este vorba despre o sumă de factori: mediul familial, entuziasmul cu care vine profesorul la oră sau nivelul de inteligență al elevului, metoda adoptată la oră și multe altele. Profesorii ar trebui să îi învețe pe copii cum să învețe la materia respectivă. Metoda de învățare trebuie să fie adaptată materiei, nu doar metoda de predare”.

Cum pot profesorii să îi țină ancorați pe elevi?

„Este ceva foarte greu care ține de ceea ce am menționat anterior. Subiectele la matematică, când vine vorba despre Evaluarea Națională, nu au nicio treabă cu realitatea. Este greu să fii motivat să înveți. Atunci, accentul trebuie pus pe profesor și modul în care te face să înveți pentru matematică”.

Recomandări

LIFE IS PINK
VISEAZĂ LA MAI MARE
CUM E VREMEA?
CÂND ÎNCEP NEGOCIERILE?
ADUNAREA LIDERILOR
CE VREA ZELENSKI?

Citește și